Thursday, September 27, 2012

önzőség?...



Tegnap szemtanuja lehettem, bar nem akartam, annak, ahogy egy not kirugtak a munkajabol, biztonsagi orrel kitessekeltek.
A not latom, amiota ebbe az aruhazba jarok, nagyjabol 13 eve, 50-60 ev kozotti korat tekintve, egeszen osz haja van, nem festi.Soha nem lattam sokat beszelni, egyaltalan beszelni, csak ha kerdeztek.Tegnap eppen O is a masik oldalon allt, vasarlokent, befejezte a muszakjat, amikor a vita kialakult.En tavolabb alltam joval, de egy arra jovo ferfi segitokeszen beavatott, hogy mi tortent.Ugy, hogy nem is kerdeztem, csak a kiabalas fele tekintettem, amit a hangosbemondoban sokadszor ismetelt security please to whatever exithez igyekezett elnyomni.Mindent a kedves vevoert elv, azonnal megszabadulni a problematol, csinaljunk ugy, mintha minden A ok.
Toltam a kocsim, amikor a bejarat-kijarat kis eloterebe csoppentem, ott csoportosult az aruhaz minden fontos embere.Lattam, volt aki nevetett, O biztosan bolondnak konyvelte el a not, es hallottam, ami nagyon nem proffesszionalis, hogy ki van rugva.
Ajton kivul, allt a no hattal, egy pillanat toredeke alatt olyan elveszettnek lattam, a testtartasa, a fej forditasa, hogy most merre is induljon, merre tovabb, es ebben a merre tovabb-ban benne van a mai nap is mar es a holnapi, ahogy en kepzelem.
A ferfi elmondasabol kiderult nekem, hogy provokalva volt, egy nagyon serto mondatot kapott, ami kivaltotta a reakciojat, megis O a rossz.Egyaltalan nem is ertem, mikor fordult igy meg a vilag, hogy csak az van kezelve, a kovetkezmeny, a kivalto okra senki nem kivancsi.Csak en gondolom ugy, hogy a provokalo a bunos?vagy o csondben eloadja a magaet, illedelmes keretek kozott, talan meg mosolyog is hozza, igy semmi kivetnivalo a viselkedeseben?Csak en latom ugy, hogy az okot kell vizsgalni, a mierteket?
Neztem az elveszett not, es sirni kezdtem, lassan, szepen folytak a konnyeim.Ha most szepiteni szeretnem magam, azt irnam a not sirattam, de ez igy nem lenne igaz.Engem bantottak meg elotte napon, es tudom valamilyen nem latott szinten, valahol kotodtem vele, sorstarsnak ereztem a banataban, az elveszettsegeben es magam sirattam, vagy magunk.
Milyen onzo is az ember, meg egy masik ember bajaban is a sajat kis hulye dolga miatt aggodik, pedig ebben az esetben igazan eltorpul, az ovehez kepest.Vagy mindenki a maga bajat  tudja es azt erzi oriasnak? nem tudom.
Az onzoseg mint negativ jelzo, jellemzo van kezelve.A kisbabak, gyerekek is onzok, az idos emberek is, a hos szerelmesek is, az allatokrol nem is beszelve...van sok pozitivuma is.
Hogy konnyitsek magamon, onos szavak utan kezdtem kutatni vezetes kozben,:onzo, onzetlen, onimadat, ontelt, onfeju, onismeret, ontudat,ontet,onsajnalat, onkivulet,onarckep,onfeledt ...eddig jutottam.




**onkepzo, es onuralom most jutott eszembe
*** onfegyelem, onsanyargatas, onamitas..megy ez nekem
**** onero, onjelolt, ontisztulas, onakarat, onkinzas, onerzet, ondicseret, onszantabol(valaki allitson meg:) onertekeles,onkritika, onmarcangolas, onvad, onguny, onkenyuralom, onkormanyzat...



*a kb 15 fos vezetosegbol senki, egyetlen ember nem ment oda  a nohoz, hogy valamit mondjon, kerdezzen, megnyugtasson, segitsen...