Monday, September 24, 2012

impulse purchase...


...ereztem , hogy valaki megboki a vallam, a bal vallam.Megfordultam es ott allt elottem, bankos lany, ket eve tunt el a bankbol.Fiatal , huszoneves, kedves.Szinte egyszerre kezdunk beszelni, egymas szavaba vagva.
Egy Biologiai Kutato Intezetbe kerult, ott dolgozik, szereti.Csak a velem valo beszelgetesek hianyoznak neki, nagyon szerette.Sokan kenytelenek kikerulni bennunket, sokaig beszelunk, van mit potolni.Aztan elkoszonunk, egy kijelolt talalkozoval, ott leszunk, tudom.
O elmegy, en oromomben a cipot a kocsimba teszem, amit eddig csak nezegettem.Nezegettem es a piacgazdalkodas elvet fejtegettem magamban, fejben.Mindig azt vallottam a keves is lehet sok, ma is igy oltozom.A piacnak ez nem kedvezo, ez az elv.Ok azt valljak a sok is lehet keves, vagyis minel tobbet veszel, annal kevesebbet fizetsz.A cipot 30 dollarrol 5-re ertekeltek le.Elkepzelem magam, kerek 1 kilo cipot, ja nem, kerek 5 par cipot, hiszen parban merik.Es meg akkor sem erintem az elso arat, ami nem keves tulzassal irodott.Egy ilyen cipot Kinaban kb.50 centbol allitanak elo, munkaberrel egyutt.Szallitas, csomagolas stb..meg az 5 dollarban is van profit rendesen.
Ha minden no hazavisz mondjuk 5 parat, mozgatjuk a gazdasagot, kiuritjuk a raktarat, munkat teremtunk, de..nem fogjuk folvenni, mert uj fazon jelenik meg hamarosan.Majd rakosgatjuk, leporoljuk, egyszercsak cipomuzeumba adjuk, hogy volt ilyen orru es sarku cipo is egyszer a divatban.
Cipok , divatok, jonnek -mennek, baratsagok kotodnek, elokerulnek, maradnak...