Monday, May 28, 2012

az előzőhöz...








Lanyok! Holdgyongy:)Eva:)Rozsa:)


ezt most ide irtam...

8 csalad, akiket szemelyesen ismertem..szethullva, 5 csaladban az egyik szulo halott es meg ma is csak 40+ eves lenne, a gyerekek visszafordithatatlanul elzullottek.
Ugyanekkor olvasom, hogy emberek kozott divat lett ugy vasarolni lakast, hazat, hogy ghost apartment vagy ghost house.A lenyeg az, hogy a mellettuk levot is folvasaroljak csak azert, hogy ne legyen szomszedjuk.

Ide Kanadaba rendszeresen erkeznek Afrikabol emberek, akiket  a legalapvetobbre tanitanak, pl a wc papir , wc hasznalata.
Ezzel persze nincs baj, ok is emberek, de a fontiek rovasara, akik ki lettek lokve a tarsadalombol.
Ma mar biztosan tudom, hogy minden jotekonysagi szervezet uzlet, es sehova nem jut el.Ez az emberkereskedelem is az.
A differencialt gondolkodassal nincs baj, nem szuletunk egyforma kepessegunek, a baj ott van, hogy az alapveto elhetest rantjak ki sokak alol.Szerintem nem mindenki jobb elet remenyeben hagyja el a hazat, nagyon sokan egyaltalan az eletben maradas, kulonosen, ha gyermeke van, annak megovasa remenyeben.Esz nelkul, gondolkodas nelkul, mert szepet igernek.A rosszrol meg senki nem szamol be.En szoktam, de nem vagyok ezert szimpatikus, mert almokat torok ossze.Sajnalom igazan, es azt is , ha valakinek serto volt, amit irtam.
Altalaban csak a  tulzasok, a mindenen foluli extrem dolgok zavarnak.Hogy elhet ugy ember, hogy van penze az osszes mellette levo lakoingatlant megvenni, hogy legteret vasaroljon maganak,  ne kelljen massal egyutt szivni... ilyenek aggasztanak, es azok az igeretes csaladok, akik mar nincsenek velem..

5 comments:

  1. A túlzások engem is zavarnak. Örök egyensúlyteremtő vagyok.
    Te ott mást problémákkal is szembesülsz, mint mi itt. Leginkább arról (is) írok a kommentjeimben egy blogbejegyzésben foglaltakra reagálva, amire asszociálok az itthoni helyzet, a saját életem alapján, lehetőleg nem személyeskedve, nem a blog írójára utalva. Nálunk nem az afrikai bevándorlókról,emberkereskedelemről szólnak elsősorban itt a híradások, ezért nem jutott eszembe, hogy te az előző bejegyzésedben esetleg róluk is írhatsz. Ez a mostani magyarországi helyzet inkább arról szól, hogy valaki a saját és a gyerekei jobb boldogulása, az anyagi ellehetletlenülése miatt távozik.De erről is csak általában tudok írni, van aki tényleg a túlélés miatt megy el.
    Már írtam a műásik komemntemben, ha a kitanult fiatalok elmennek, ki marad az országban, aki adhatna az itt élőknek. Pl. gyógyítana. És mégsem lehet mit mondani, nekik is egy életük van.
    Így vagy úgy, de jelen van az is, ha nem is afrikai bevándorlók kapcsán, hogy a szegényebb országból érkezők olcsóbb bérért is dolgoznak. Őket alkalmazzák az otthoniak rovására. Én itt a nyugati határszélen azt is érzem, hogy magyarokat alkalmaznak Ausztriában, és így az osztrákok nem jutnak munkához. Ez sem csak így igaz, mert a magyarok általában olyan munkát végeznek, amit pl.az osztrákok már nem.Jelen van ez a dolog máshol is.

    ReplyDelete
  2. Bonyolult, összetett dolgok ezek. Bizonyára van olyan, ami félreérthető az írásomban( utalok korábbi kommentjeimre is), de egyszerűen nem lehet eleget írni, nem lehet mindenre kiterjedően.
    Aztán a jótékonysági szervezetek... Tisztelet, akik eljuttatják a rászorulóknak, amit kell, mert van ilyen is. De van, akik nem. Erről is hallunk.Az emberek sokszor már ezért nem adnak, vagy kerülő úton teszik. Abbahagyom, sokat írtam, de nem eleget.:-)

    ReplyDelete
  3. Eva!

    Ahogy alul irtam , "orulok", hogy tisztaztuk, ami esetleg nem volt ertheto, vagy felreertheto.Nem irtal sertot, es csak remelem, hogy en sem.
    Hosszasan tudnank ezt beszelni, nem csak irni, mert tenyleg nagyon osszetett.
    Egyszeruen a szelsosegeket nem tudom kezelni..mert ahogy utaltam is arra, hogy nem azt mondom en, egyforman eljunk, hiszen nem egyfprma adottsaggal, kepesseggel szuletunk..nyilvan egy sebesz, vagy fizikus vagy tudomisen nem olyan erteku , mint en..de ahogy csaladok othonbol kiesnek es szethullanak, darabokra, es a masik a mellette levo ingatlant is megveszi..tudod ez eszmegallito.Legalabb az otthon jar, hiszen azok sem egyformak.

    Es megertem teljesen az aggodalmad a szakemberek irant, de valami tolunk fuggetlenul lett eldontve valahol..mi meg csak beszelhetunk rola, velemenyt cserelunk, ami, ha nem is sok, de valami.Legalabb a belso feszultsegbol levesz valamit.

    Nagyon koszonom a hozzaszolasod!sajnos mas kontosben, de ugyanazokat latjuk, a problemak egyformak:(es azert sajnos, mert csak elmondani tudjuk..

    Nem baj, hogy sokat irtal, nagyon joneven vettem, Koszonom!!

    ReplyDelete
  4. Ágnes kedves, nem volt félreérthető semmi az írásodban, mindenki a saját bánatával szólt hozzá, sok hasonlót tapasztalok itt, saját hazámban, ahol nagy a nyomorúság, a másik oldalon gyárakat építenek egyesek és itt is tudok esetről, amikor a saját épített palotája mellé, megvette a mellette levő házat, nagy árat kínálva, amin az előző tulajdonos 2 lakást tudott vásárolni, csak azért, mert nem tetszett neki az a szomszéd. Azt hiszem az eljövő idő, szegényekről és gazdagokról fog szólni.

    ReplyDelete
  5. Ez eleg szomoru igen:(
    Tudod nekem nem a gazdagsaggal van a bajom, mert van sok ertekes ember, aki tudassal, olyan erteku munkaval lehet gazdag.De ez , a kornyek felvasarlasa, ez sok.Ez mindennek a teteje.Ere valami torvenyt hoznek, hogy tilos.

    Koszonom Rozsa, jol estek a szavaid es te is hozzatettel!:)

    puszillak, szia;)

    ReplyDelete