Monday, May 28, 2012

a király új ruhája....




...az eltelt evtizedben nagyon sok ember elete erintett meg, lattattak velem.

Jott a felismeres a minap:olyanok lettunk, mint a pitypang a bobitaival, vetodunk ossze vissza, mikozben a gyokerunk elsorvad barmennyire is tiltakozunk.
Ezert hianyzik house, a valosagaval, mert minden szava utott, a legnagyszerubb realiti show volt.
Aki minduntalan boldogsagot uldoz, tudathasadassal kell birjon, mert abszolut boldogsag nincs, es mikozben latom a satorvarosokat, hiaba nekem jo, de nem tudom blokkolni, mert erzo ember vagyok.Masok gondjaval fekszem le, bujok mogebuk, hiaba az enyem nem olyan meretu, ha van is.
Kavezok, golfpalyak, markanevek, uj autok, kirandulasok, es kozben mellettunk tunik el egy nemzedek, ami a mienk.
Nem vagyok depis, nem vagyok bipolar, nem vagyok szomoru, csak realista, aki nez, hall, meghall, meglat, es bar soha nem felt, de felt, mert felteni csak azt szoktuk, ami fontos.
Feltem a fiam jovojet, amit mar az elozoim elkartyaztak valahol, engem meg csak fuj a szel, mint a pitypang bobitait..es a latvany lenyugozo, de senkiben nem merul fol, vajon faj e a bobitanak a sodrodas,vagy  ha megis, az sem segit...mindenki jatekra gondol, es nem latja , hogy a kiraly meztelen
...

8 comments:

  1. Azt hiszem ez a kor vagy ezek az évtizedek mindenképpen a sodródásról szólnak. Kinyílt a kapu, sokan mennek vagy menekülnek, vagy egyszerűen csak a jövőjüket építik. A hányan térnek haza? Hány már meglévő család esik ennek áldozatul a fiataloknál? S aki hazatér hogy tud visszailleszkedni? Vissza tud illeszkedni? Azért a király meztelensége mögött én is érzek némi fájdalmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Van fajdalom, csak mi buszke nep vagyunk, nem fogjuk elmondani, csak fajunk..

      Delete
  2. Soha nem volt ennyire szétesőben az ország.Én itthon maradok, de nagyon rossz látni a helyzetet.Hosszú ideig nem voltam még távol az országtól, de már nem is vágnék bele abba, hogy szinte végleg máshol éljek.Mert nekem nagyon fájna. Fél évig voltam úgy más országban, hogy közben nem jöttem haza, és gyötört a honvágy.
    Hogy mennyire fáj annak a sodródás, aki elhagyja az országot? Gondolom, senki sem kényszerítette erre a tettre, saját döntés volt, egy jobb, más élet reményében elmenni. Bizonyára sokan meg is kapták, amit akartak, tehát azt mondom, maradjanak, ha az kell nekik.Teljesedett a kívánságuk, és ez jó!
    De a lélek!!! Azt hiszem nincs nap, hogy ne gondolnának haza.Legalábbis én így hiszem, de én én vagyok, más pedig más. Igen, a gyökerek itt maradtak,és kezdetben a honvágy biztosan jelen van. Talán később is. Jelen van?

    ReplyDelete
    Replies
    1. A honvagy mindig jelen van Eva, de az is lehet ezzel meg en vagyok igy.
      Ez egy annyira bonyolult, osszetett erzes, amit csak egy ket mondattal keptelenseg megvalaszolni.
      Es ahogy irtam fonn, van akit kenyszeritenek Eva, nem mindenki a jobbert megy el, talan annak a lelke jar haza naponta.

      Delete
    2. Persze, hogy bonyolult.A blog jó arra, hogy a gondolatainkról írjunk, Hátránya viszont az, hogy annyi mindenről nem írunk, ami még ahhoz a témához tartozna.Van aki kalandvágyból megy el, van aki kényszerből, van, aki a túlélés miatt, van aki a jobb életért, legtöbben a gyerekeik jövőjéért...
      Ha az ember elolvas egy bejegyzést, akkor úgy reagál, ami éppen őt legtöbbet foglalkoztatja, és lehet,hogy ez nem egyezik az író alapgondolataival.
      Én úgy gondolom, innen Magyarországról most leginkább a jobb megélhetésért mennek el.A gond csak az, ha a jó szakemberek elmennek, kimarad itthon, és ki ad annak országnak, aki/ami nem tud eleget adni az elmenőknek.Ördögi kör.
      Honvágyről, a lélekről már nem is írok.KI így éli meg, ki úgy...Nincs annyi karakter, amivel én ezt kifejteném, aki nem is ment el hosszú időre.

      Delete
    3. Igen Eva! ez a legnagyobb baja a blognak, magam s megtapasztaltam mar.En most megis orulok, hogy beszeltunk errol, ha szukosen is, de a kep tiszta lett, ki mire gondolt.
      Nalam annyiban is mas ez, mert aki kulfoldon annak maraeknyija van a sajatjabol, es ha abbol veszit, sokkal erosebben ut .
      Aztan ahogy irtam is , latom a masik oldalt is a fejlodo orszagokbol,es oraiasi zavar lesz bennem.Mert oket sem bantpm, de nyilvan az enyeimert verzek.Minden ember igy elne meg.
      Pl az egyik emlitett csaladban az apuka ongyilkos lett, a lanya szo szerint utcan arulja magat, a fiu drogos, de mar nagyon elmentek mndketten.Es egy gyonyoru csalad volt, amikor megismertem oket...

      Honvagy...nem is kezdek hozza.

      Delete
  3. Már sokszor írtam, hogy nem tudok belenyugodni a lányom távozásába, most ott elnéztem, mennyire görcsösen törekszik beilleszkedni egy idegen szokásba, nyelvbe, viselkedésbe, sokszor látogat haza, biztos vagyok benne, hogy honvágya van, itt már nem tudja feltalálni magát, számára már ez csak egy nagy káosz, szóval sem itt, sem ott helyzet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pontosan ez a leneyege,se itt se ott, mint a bobita..

      Delete