Friday, March 4, 2011

menetrend...


...milyen erdekes az ember, amikor lehetne aludni felebred, ora nelkul is, maskor meg ugy aludna, hogy alig bir kimaszni az agybol. Menetrendszeruen elunk, ami nem baj, mert egy kozossegben ha kis telepules, ha varos , szuksegunk van , mekkora kaosz lenne, neha igy is van, csak egy forgalmi torlodas miatt is.Csuszik minden, felborul a menetrend. Ma iskola sincs, es nekem is kesoi kezdesem, megsem tudtam aludni.Ugyanugy felebredtem, mint maskor.Arra gondoltam, ha a szervezet nem azt csinalja, ami eppen adott, valahol pont azzal fejezi ki azt, hogy a szabadsagra torekszik. Nem most olvastam, arrol pl. milyen karos az oracsorgesre ebredni, erovel kiriasztani magunkat az agybol.Nyilvan ide vezetheto vissza a sok ideges ember, a sok feszultseg, hogya betegsegeket ne is emlitsem.A csorgetes sok egyeb riasztashoz kapcsolhato, tuz, bomba, vagy egyeb, es mi hajnalban igy riadunk fel.Nem csoda, hogy csomo mindenre szukseg van, torna, zene, kave, hogy lecsillapodjunk , emberi format oltsunk.
Milyen erdekes az is, hogy a pillangokrol szerettem volna irni, megsem sikerul, megis egy kicsit ide is illik,mert ok szabadok, nincs menetrendjuk, ott es akkor pihennek meg, amikor akarnak.

Es milyen erdekes az is, hogy ebben a menetrendszeru vilagban a tv musorokban egyre tobb a nem forma, szabaly szerint sugarzott musorok szama, a reality musorok.Megha nincs is koze a valosaghoz, csak mimelni akar valamit, de egyfele tiltakozas a szabalyozottsag ellen.
A legerdekesebb pedig az, hogy barmi felborul, torlodik, csuszik, tolodik, napolodik, a vilag nem dol ossze, nincs vege, megha ugy is van eloadva, hogy az kovetkezik.

8 comments:

  1. Az óracsörgésről eszembe jutott, hogy régen mindig egy kis rózsaszín, műanyag órám volt, ami minden reggel hangosan a bibibibiiipppp, bibibibiiipppp hanggal ébresztett. Majd a szívem ugrott ki a helyéről, ezért kaptam egy rádiós órát, amit az ágytól jó messzire tettünk, hogy ki kelljen másznom érte. Mondanom sem kell, hogy minden reggel olyan ijedtséggel keltem fel, hogy a nap végére éppen sikerült lenyugodnom. Egy idő után mindig a rádió előtt ébredtem, mert már féltem attól, hogy meg fogok ijedni...
    Kb. egy hónap után visszatértem a kis rózsaszín órámhoz, aminek lehet, hogy irritálóbb volt a hangja, de nem hozta rám annyira az infarktust. :)
    Ma már a telefonomat állítom be ébresztőnek, kedvenc dallamom kelt, ezt nagyon hamar meg tudtam szokni. :) Az már más kérdés, hogy annyira ott van a tudatalattimban, hogy a telefonom ébreszt, hogy ha az ébresztő előtt hív valaki, automatikusan kinyomom, mert az van bennem, hogy az ébresztőm szól. :))

    ReplyDelete
  2. Szia Ági!
    Valóban nem mindegy mire ébredünk az álom világból, ahonnan néha nehéz visszatérni és néha "hú,de jó, hogy csak álmodtam".
    Évek óta nem kell órára ébredni, amióta a két kicsivel itthon vagyok , ők ébresztenek, sajnos éjszaka is.Nem alszom mélyen, minden köhögésre, nyekkenésre felébredek.
    Az írásodról az jutott eszembe, de jó lenne egyszer egy jót aludni és frissen ébredni.
    Majd eljön az is.........

    ReplyDelete
  3. Szerintem az a baj, Ágnes, hogy sajnáljuk az időt az alvásra. Pedig az az igazi, ha nem kell a vekker, mert kialusszuk magunkat és reggel a belső óránk ébreszt, amikor kelnünk kell. Néha sikerül.

    "barmi felborul, torlodik, csuszik, tolodik, napolodik, a vilag nem dol ossze" - ez így igaz. A déli népek nálunk jobban tudják ezt (mañana!), bár biztos hosszú időbe telne ha ott élnék, mire bosszankodás nélkül beletörődnék a a határidők és időpontok laza kezelésébe.

    ReplyDelete
  4. Sziasztok Lanyok! Amelie:)Judit:)Magdi:)

    Olvasva Titeket arra gondoltam, ha tudjuk elore, hogy csorog az ora es sokszor mar elotte felbredunk, vajon a tudat miert nem altat tovabb, amikor tudja, hogy lehetne:)valamifele bosszu lehet.
    Amelie en a csorges, kopogastol frastz tudok kapni.

    Judit tudom mirol irsz, ateltem, es arra gondoltam milyen jo lenne aludni napkozben, amikor alszika gyerek, d ekozben akkor kellett mosni, takaritani, kajat keszitenia gyereknek:)de azert a legszebb idoszak megis.

    Magdi amit irtal az jo lenne, ha nem fuggnenk masoktol, egymastol.Egy egesz tarsadalmi szerkezetnek ugy kell felepulni, hogy ez mukodni tudjon, de en is irigylem sokszor az ilyet, aki ilyen rendszerben el.Azt hiszem spanyolok delben alszanak 2 orat, amikor nagy meleg van.

    Koszonom a megjegyzeseiteket, tovabbi szep napot!

    ReplyDelete
  5. A profilodon talált mail cimedre irtam,vajon megkaptad?

    ReplyDelete
  6. meg meg, csak illene neha megnezni is:)mar valaszoltam!

    ReplyDelete
  7. Szia Ágnes! Igen sajnos felébredünk hétvégén is amikor aludhatnánk. Én éjszaka is többször megnézem az órát, holott soha nem kell óra vagy telefonra kelnem , hisz előtte fent vagyok. Igazad van abban, hogy az ember tudatalattija már így van beprogramozva. Napközben pedig ha lefeküdne az ember eszébe jut mennyi mindent kell csinálnia:))
    Kicsit hosszúra sikeredett a komment de remélem nem baj:))
    Szép napot :)

    ReplyDelete
  8. Aniko nyugodtan irjad hosszan, szeretlek olvasni Titeket.
    Nekem mindnig nagy alvasigenyem volt, koran kelek, viszont este is koran szoktam elaludni.
    Egyszer a tv-ben fogallakoztak vele, hogy neha napkozben aki teheti, eleg 15-20 perc, olyan, mintha ujratoltotte volna az akksikat.Ha olyan helyzetben vagyok szoktam ilyet csinalni es jobb, mint egy kave.Csak az baj, eleg ritkan van ilyen:)

    Szep vasarnapot kivanok , innen is:)

    ReplyDelete