Friday, March 25, 2011

az ananász virág és a kűrtös kalács...



.. az ananasz viragom, amirol nem tudtam, hogy egyaltalan letezik, Nonapra kaptam , es nagyon kedves a kulonlegessege miatt is.Azonnal kapott tolem uj cserepet.

















A szunetben a rossz idoben tartottunk magyar napot itthon.A fiuk regi filmet neztek, B. rubik kockat tekert, en ugy dontottem igaz semmi felszerelesem hozza, de varazsolok kurtos kalacsot.Nem lehet olyan nagy dolog.Sajnos a cukor nem karamellizalodott ugy ra a sutoben, bar az ize felejthetetlen volt, es nekem a kulseje is tetszik, ahogy kinez.Muszaj elmeselnem, hogy itt a nyujtofa rovid, es a ket vegen fogantyu van, de kozepen vastag.Egy idoben a ferjemtol allandoan kaptam, osszesen 6 darab van, amikor szoltam vegre, hogy szerintem mar tobb nyujtofat ne vegyen nekem:D Ezekbol aldoztam fel negyet, megsikalva, alufoliaval betekertem es igy sutottem a kalacsot a sutoben.Egy tepsibe kitamasztottam, es ugy forgattam idonkent. Az azert remelem masoknak is nyilvanvalo, hogy ki valasztotta a nehezebbet:D

10 comments:

  1. Szia.
    Régóta olvasom a blogodat,és meg kell mondjam,nagyon tetszik az egész,amit csinálsz,azért kapsz tőlem egy pontot az "egy jó szó" játékban :)

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    További szép napot :)
    Csilla

    ReplyDelete
  2. Nagyon mutatós az ananász-virágod, ebben a cserépben különösen.
    Egy hős vagy, amennyi fáradságot vállaltál a kürtős kalács érdekében. Igazi varázslat volt.:)

    ReplyDelete
  3. :)) A virág nagyon szép, nálam tett jó szavad pedig nagyon köszönöm! Nem visszadobott labda, de részemről is fogadd viszonzásul...
    A kürtöskalács nagyszerű dolog, mi nyaranta tűz mellett szoktuk sütögetni. A tieid is nagyon szépek lettek! Egyszer a diákjaimmal is készítettünk, jó móka volt... Igaz érintőlegesen, de korábban ezt már itt említettem:
    http://meggyesj.blogspot.com/2010/04/tanitvanybol-lett-baratok.html
    Vigyázat! Hosszú és nehéz olvasmány... :))

    ReplyDelete
  4. Hogy te milyen ügyes vagy! Nagyon jól néznek ki azok a kalácsok!

    ReplyDelete
  5. Csilla Kedves:)

    Koszonom szepen a kedvesseged, a jo szavad is, amibol soha nem volt hiany:)
    Hianyzol, amiota dolgozol, de ez olyan jofele reklamalas:))

    puszillak!

    ReplyDelete
  6. Szia Magdi:)

    Kulon koszonom, hogy azonnal aterezted a sulyat, mekkorat vallaltam:D a fontos, hogy finom volt.

    a viraggal kapcsolatban szeretnem elmondani, hogy utananeztem a neten, van e valami kulonos kezelese, apolasa, mivel soha nem is hallottam ilyen szoba novenyrol.Talaltam egy 2006-ban irodott blogot, ahol kepzeld valaki fotoval is illusztralta(csak kozben elhagytam a linket:), ha a vasarolt ananasz tetejet levagod, ugy hogy keves barna reszt is, azt poharba vagy uveg vizbe belehelyezed, es fenyre teszed, allitolag gyokeret ereszt es igy elultetheto.Csak sok idot igenyel, kb 6 honap, es idonkent potolni kell a vizet, ha elparologna.
    Ha gondolod, csak otlet, en avokadoval kiserleteztem igy, de nem sikerult:D

    A cserep nekem is nagyon megtetszett, illenek egymashoz.

    ReplyDelete
  7. Joe:)

    Nagyon szepen koszonom viszont, es valoban jo szivvel adtam, szeretem olvasni a blogod, igazan a gyerekkekel kapcsolodo dolgok mindig is vonzottak, de a kutyus tortenet is jo volt, a bekarol nem is beszelve:)
    Ma eleg keson keveredtem haza, mert konyvtarban is voltam, de el fogom olvasni, amit jeloltel:)plane a kalacs miatt:D es, ha nehez olvasmany, akkor annal jobban kivancsi vagyok:)

    ReplyDelete
  8. Szia Gabi:)

    Es hogy Te milyen kedves vagy:) a nyujtofas resze az nagyon jo szorakozas volt, es megallapitottak , hogy nagyon kreativ vagyok:D
    Szivesen megkinalnalak a kalacsbol!

    Szep hetveget Nektek!

    ReplyDelete
  9. Nagyon szép a cserép amibe tetted az ananászt. Nekem egyszer régen sikerült legyökereztetnem, ugy ahogy irtad. A kürtös kalács történette , megfogott. Szeretek itt olvasni de irni sokszor nincs időmEzért küldök Neked egy jó szót
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    ReplyDelete
  10. Vera Kedves:)

    Nagyon szepen koszonom a kedves szavaidat:)Mindig orulok, ha valaki ir,ha csak neha jelzi, hogy vele is megtortent, vagy megerti amirol irok.De azt is, ha valaki olyan szoszatyar, mint en:D
    Szeppe tetted a hetvegem,es kedvet csinalt lerini eyg masik , tesztas, ha nem is kurtos kalacs tortenetet.
    A viragokat nagyon szeretem.

    Nagyon szep hetveget kivanok Neked!

    ReplyDelete