Tuesday, September 10, 2013

B.Daniel...


Egyszeruen nem ertem miert bant az egesz, de legmelyen nagyon bant.Annyi viselkedesunk van, amik csak valamifele erzest valtanak ki, nem valthatoak kezzelfoghatora, megis ugy tudunk ragszkodni hozzajuk.Mint pl a buszkeseg, mert mi ertelme van azon tul, hogy jo erzest ad, esetleg felsobbrendut, ami mar masokban nem feltetlenul jot valt ki, es megis bennem is van nem is keves.Buszke vagyok a multamra,a  tortenelmunkre, az eredetunkre, a hires embereinkre, a gyermekemre, ferjemre, sot eleg sokszor magamra is.Az utobbi az lehet inspiralo is, nevelo , fejleszto is, mert ha valami nehezet megcsinalunk, joggal tolthet el buszkeseg, osztokelhet ujabb feladatra.
Balazs masodik neve Daniel lett, akkor azt gondoltam , ha esetleg nehezsege lesz a neve miatt, a Balazs miatt, majd legyen neki egy masik is, egy itteni nyelvezetnek valo.Sokaig nem bantotta, hogy betuznie kell, hogy senkit nem hivnak ugy, nem ismer meg egy olyan embert, hogy Altatodala is van, arra buszke is volt.
Aztan tortenik valami, a valtozas torvenyszerusege, mar nem veled(anyaval) hasonloan gondol , kezel dolgokat, elojon az En, ami persze nem baj, csupan banto, a legtermeszetesebb ertelmeben.Valaki mult heten Denit kereste telefonon, madjnem le is tettem, hogy teves.Majd kesobb megtudtam O az iskolaban egy ideje mar nem Balazs, csak itthon, csak engem nem akart ezzel megbantani.O pedig igy sokkal fajobbra sikeredett.
Ez a buszkeseg erte serules, mert jo erzessel toltott el az, hogy szerette a nevet, ragaszkodott hozza, ez ilyen buta buszkeseget adott nekem.Hiszen a Balazs nem atlagos nev, ezzel az altatoval aludt el sokaig.Es bar  a masodik nevet is en adtam, szandekosan elore keszulten valasztottam ilyet, most megis erthetetlenul allok a Denivel szemben, es faj, nagyon faj(masik J.Attila versreszlet)
Azota ugy erzem valamit elveszitettem.
Van egy olyan mondas, a Kep darabokra torik, ha megszolal..igen, ilyesmit erzek, darabokra tort, a szilankok szurnak, olyan finoman, megis annyira bantoan, amit nem tud semmi beragasztani, marisjobblettre csinalni.
Nem szolok, nem mutatom, csak magamban dolgoztam ezzel mostanaig, es meg utana sokaig.


*B. 1 eves  Torontoban