Sunday, July 15, 2012

virág a szemétdombon...


...szamtalanszor fogy el a szo, de nem azert, mert nem tortenik semmi.Olykor,  olyankor tortenik a legtobb,  legmelyebb,  legszebb  vagy legszornyubb..vagy csak nincs meg ra jelzo, ami precizen ugy fejezne ki, amilyen.
Majusban kaptam nehany levelet, e-mail-t, egy huszoneves fiatalembertol.Az elso  az evfordulos emlekeztetore szolt, masodik evfordulora.
A masodik arrol, hogy tavaly osszel megismerkedett egy lannyal, Viki a neve," my Viki"-kent emliti sokszor a levelben.Ezen mosolyogtam vegig, meg masnap is.Ennyit a  birtoklasrol, mondtam is magamban:)milyen sokan tiltakoznak ellene, pedig van jofele.


Annyira komoly a kapcsolat, hogy eskuvot terveznek, arrol beszelgetnek, mit szolok hozza, elmennek e.Viki Indiai  lany, amit csak csupan az eskuvo miatt hangsulyozok, mert tudom, lattam albumban a szineket, amiben ok ceremoniaznak.Vad piros, kek, sarga, zold, lila szinu menyasszonyi ruhak.Elenk , lukteto, vidam szinek.Annyira mas, mint a mienk,amivel semmi baj, az ugy szep, ahogy van.A kulonbozoseg teszi erdekesse, vonzobba, kivancsibba engem.


Nem szoktam meselni rola azota, akkor leirtam, mert jo volt kiirni magambol, nem volt konnyu nap.Utana hetekig ereztem kilugozva magam, hetekig porogtek a kockak , ami tortent, lassitott felvetelkent ismetlodott , ha akartam, ha nem.Ket eve tortent.Ujraelesztettem ezt a  fiut, fiatalembert.


Szetdobalt szemetek a jardan, setalok kolleginaval, megemlitem neki.Azt mondja, tudod vannak a szetdobalok, es vannak, akik osszegyujtik.Nincs folhaborodas a hangjaban, zugolodas.Megallapit.


Elolvasom a hirt, nez ram a 25 eves lany kedves arca, meghalt, megkinoztak, megoltek.Nem tudom, nem akarom elkepzelni sem a szulok helyzetet.
Vannak akik ujraelesztenek, es vannak akik olnek.Milyen kitekert emberi erzessel, viselkedessel vannak felruhazva, akik elvesznek, brutalisan olnek? Ilyenkor kicsiben szemetdombon erzem magam, meg akkor is, ha tulzassal elek.Es veszekszem Istennel, aki megint elhagyott bennunket.Szeretnek orulni az eletnek, aprosagoknak, de igy hogy lehet?egy ilyen tragedia nem egyszemelyes, nem egycsalade, nem szabad , hogy olyan legyen.
Azt mondjak a szemetdombon is nyilhat virag..hat igen, talan az eskuvoi meghivas az lesz...


Kedves Kata!
Nem tudtam csutortokig, hogy letezel, megis megsirattalak, nagyon..es ha fontrol olvasol, csak abban bizom , mar nem faj neked semmi..Nyugodj Bekeben!