Sunday, August 15, 2010

Így (is) élünk itt...




Kedves Naplom!
Nem volt annyi idom, es olyan nyugalmam , ahogy en szeretem, de nem felejtettelek el, itt vagyok.

Amikor elsokent megkerdeztek tolem milyen Kanada, egy szoban azt valaszoltam:nagy. Teljesen gondolkodas, esszeruseg nelkul, mert nagyon nagyon sok minden egyeb , de valahogy ezt mondtam elsokent.Es hat valoban nagy, minden szempontbol az.Egyik partjatol a masikig 3 es felora az ido- zonabeli kulonbseg, szelesek az utcai, hatalmasak az osfai, nagyok a hazak, az autok ,a haztartasi gepek, es meg az emberek is nagyok:) Aztan megkerdeztek hogy elunk mi itt, milyen az elet Kanadaban?

Ilyen:
Egyik nap eppen ebedido utan kellett eljutnom a varos masik pontjara, azt hittem 20 perc lesz. A belvaroshoz kozel valamiert lepesben haladtunk, utjavitas, baleset, ezek kavarogtak a fejemben.Nem voltam ideges, csak nem ertettem.Aztan kiderult.Egy hatalmas kerekparon ultek nok, ferfiak, mind piros poloban, hatalmas sziv festve a hatukra, mellkasukra, Ok tekertek a bicajt, rendorauto biztositotta.Heart es stroke foundation, felirattal.Szo szerint vigyorra huzodott a szam, amikor vegig kepzelem az esti hireket, amiben kozlik a program sikeret es az ellensikeret is, mert a dugo miatt harman kaptak gutautest..jo, ez csak az en kepzeletem, de szeretek jatszani.:)

Ilyen is
Eszakra vendegsegbe ment valaki, akit ismerek.Hazaterve meseli a fogadtatast.Megerkeztek a haz csudaszep fahaz, benne level varta oket.A hutoben talaltok lefozott marhat, tojast, egy het mulva jovunk.Sotetedes utan ne menjetek ki a fekete medve miatt, elo szokott fordulni. Fekezhetetlenul nevettem, fetrengtem, mert ezt elkepzeltem mondjuk otthon, a mi vendeglatasunkhoz hasonlitva:)

Na es ilyen is:
Hetvegen gyertek at ebedre, estebedre.Hangzik a meghivo.Mi vesszuk a hust, a koretetet, akkor Ti hozzatok az innivalot?Igen , persze, bolintok, meg nem szoktam, de elfogadtam.:)Ha porkolt szeru stew a menu, mindenki 3 szemet kap a husbol, nem tobbet, mert vasarlaskor igy veszik meg, /fovel beszorozva.Ha netan nagyon izlett, akkor is csak nyelhetunk, mert mi mar megettuk a magunk harom szem husijat:) Es ezt szinten atviszem hazai osszejovetelekre es elkepzelem, hogy szolok , csak 3 szem husit vehetsz!milyen pofavagast kapnek:)

Na meg ilyen is:

Ha telen hovihar miatt elakadas van, megyunk, visszuk a takarot, forro kakaot, akinek kifogyott a benzinje, annak benzint muanyag kannaban.
Nyugodtan elutazhatok, a szomszedok figyelnek, segitenek, mintha en csinalnam, es persze reszemrol is kolcsonos.Ilyenkor erzem azt a letunt kort, ami valahogy athozta magat ebbe az ujba is, a szellemmel, a kozos torzsszeru viselkedessel, a hazmodellek elhelyezesevel.Amerikaban lattam meghagyott indian falut, latvany, muzealis jellegu, erteku.A kerites nelkuli hazak arra emlekeztetnek, az indian falukra.
Ejjel is szoktam nyitott ajtonal, lakat nelkul aludni, napkozben mindig ugy van, amikor itthon vagyunk.
Ha sztrajkol a tomegkozlekedes, a megalloknal az autok megallnak es felveszik az embereket, elviszik, carpoolnak nevezzuk.
Amikor elutaztam a temetesre , visszajottem itt vart a reszvetkivano level, olyan helyrol is, ahol csak neha megfordulok.
Kemenyek a szabalyok, sok-sok munka van mogotte, de csak igy tudunk mukodni.Bizonyara itt is van korrupcio is es egyeb szabalytalansag is, de hagynak minket is nyugodtan lelegezni.