Tuesday, May 6, 2014

éjjeli..

“Somewhere beyond right or wrong there is a garden and I will meet you there”/Rumi
Valahol tul  a jon vagy rosszon  van egy viragoskert, ott  majd talalkozom Veled

...kitessekeltem egy pokot, segitettem neki elerni az udvart biztonsagban, mert a pok szerencset hoz, ha esti oraban talalkozunk vele.Mikozben utjat egyengettem, ujra es ujra a fonti idezet ismetlodott a fejemben.Alahuzos , felejthetetlen, egyszeru, megis annyi mindent magaba foglalo.Ilyen az, amikor kivalo szovalasztassal szuletik  valami csodalatos.

A legnagyobb szerelmek mind akadalyok halmazaval alltak szemben, sok legyozhetetlennel.Neha elkepzelem, talan az elerhetetlenseg, a beteljesulhetetlenseg teszi ilyen szenvedelyesse?Talan.Egyfele skizofren mentalitasra utal egy ilyen mondat is, amikor felismered a megoldast, egy olyan problemaban, ahol a megoldas temagad vagy.
Mar sokszor mondtam: filmrajongo vagyok.Minden nevesebb( nem nevesebbet is ) filmet megnezek, ha kesessel is.Igy tortent a tavaly megjelent Diana filmmel is, Naomi Watts foszereplesevel, ezt megelozoen JFK Kevin Costner-ral.Homlokegyenest mas tema, mas evtized, mas helyszin, foldrajz.Valahol olyan ez, mint egy keves so a sutemenyben vagy a kakaoban, hogy hangsulyozza a cukor izet.Igy vagyok en is a filmbeni idoutazasokkal, az ellenparokkal.Nincs esely parhuzamot vonni, hasonlitgatni, hangsulyozzak egymast, ezert jo paros.
Nem elemzek filmet, mert nem lenne nekem jo, arra nem is akarok gondolni, hogy masnak sem.Hol ertek en ehhez? csak elfogult ,szegyenlos, zavart nehany mondat szuletne.Az idezet onmagaert beszel, osszegzi, szinte elsuti a poent mar a film elejen..ott mar ki is kapcsolhattam volna.Azt mondjak minden hazugsag valosagra epul, igen , azt hiszem ez a film is  ilyen.Valamire epult,  a valosaghoz valoszinu semmi koze.
(a noveremnel ultem, kaveztunk, beszelgettunk, amikor hivast kaptam, hogy kapcsoljuk be a tevet..Diana meghalt.. vannak esemenyek , melyek minden pillanatara emlekszunk)

JFK- es Kevin Costner...ujra gondolva azt hiszem keresve sem talalhattak volna alkalmasabb, megfelelobb szineszt a foszerepre.Azota meg nehany masik filmet is megneztem vele, mert eddig nem volt a listamon, de most igen mar.Legjobban az Upside of anger cimu filmben varazsolt el JFK utan.

Az aktualis
kor ruhazata mindig megigez.Mesmerizing, ahogy angolul mondanam.
A 60-as evek divatja utanozhatatlan, megismetelhetetlen.Azok a kidolgozott ruhak, felsok, nyak, galler megoldasok.A reszletek, azok ragadnak magukkal.Na de keso van, menjunk aludni Rumi gondolataval...