Thursday, December 27, 2012

desszertalmakörte...


..ma Jancsikam nevnapja volt,es mig a sajatomat mindig elfelejtem, addig az ovet soha.
Igyekeztem olyannal kedveskedni, ami finom, egeszseges, es telet-karacsonyt is idezo egyben.
Hat persze, hogy almat es kortet sutottem.
Az almakat kicsumaztam, es mez-fahej-dio-citromle  kevereket keszitettem, amivel megtoltottem .A tetejere keves lekvart tettem, es szeletelt , piritott mandulat.
A korteket kette vagtam , csumaztam, es eloszor fahejas barnacukorral megszorva, ala afonyalet ontve tettem a  sutobe parolodni, puhulni.Amikor a fahejas cukor karamellizalodott, akkor hasonloan megtoltottem es megsutottem almat, kortet.
Majd talaltam.
Nem csak a hazat jarta az illat, de gyerekkori emlekeket idezett, es nagyon finom volt.
Odahaza Anyukam sargabarack lekvart tett es tetejere diot.Barhogy izesitjuk, garantalt siker!:)




9 comments:

  1. Nagyon finomat készítettél, Jancsinak boldog névnapot kívánok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koszonom szepen, atadtam:))elfogyott mind!ez a dios mezes keverek nagyon finom.

      Delete
  2. Milyen jó kis recept! Régebben én is állandóan készítettem, sült almát, körtét. Kicsit "beirdaltam" a gyümölcsöket, forró sütőben megsütöttem, aztán vagy mézzel, vagy csokoládéval csurgattam le. Úgy is isteni finomak voltak! S így ünnepek után bizony jólesik az efféle finomság:))!

    Ezt is kipróbálom, nálunk a férfiak különösen édesszájúak...

    Ölellek, Viktória

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, en is a kimeletesseg miatt valasztottam, bar sikerult nem tulenni magunkat:)Olvastam a coskis valtozatot es vaniliaszoszos is van.A telen meg parszor lehet sutogetni:)

      puszillak, szia;)

      Delete
    2. Na a vaníliaszószosat is kipróbálom! Ajaj, ha így folytatom azért felszalad néhány plusz kiló télen, pedig nem kellene :))!

      Puszi neked is! Szia!

      Delete
    3. A vaniliasat en is ki fogom probalni.Telen mindig folszalad nehany kilo, majd elmulik:)

      puszi, szia:)

      Delete
  3. Még nem készítettem, de ki fogom próbálni, érzem az illatát. :)

    ReplyDelete
  4. Én meg darált diót szoktam baracklekvárral keverve beletölteni. Az is finom, s ahogy írod, az illata!

    ReplyDelete