Thursday, January 13, 2011

a hajléktalan macska..



Fazosan huztam ossze magamon a kabatom, ahogy kiszalltam a kocsimbol.Siettem, mert -21 fokrol beszeltek, es hat ereztem is magam korul .A telnek is megvan a jarasa, ahogy irtam meg a huvos oszben . A lepcson lepve fol megtorpantam, hatalmasra nott macska ult az ajto elott, egyszerre lepodtunk meg egymastol.A kozeli mellekutcabol osszel 3 hazat is eladtak, gazdat cserelt, a macska nem fert bele a koltozesbe, gondolom vegig.Lattam mar ezt a macskat bolyongani cel nelkul, most itt kotott ki.Alazattal nez fol, kicsit arrebb huzodik, de nem megy el.Azonnal aterzem kitaszitott sorsat, amit a hideg csak tovabb keserit.Sok hasonlo sorsu ember arcat latom a macska arcaban, szemeben.Milyen keves is kell napjainkban ahhoz, hogy hasonloan embereket forgassanak ki az agyukbol , ki az utcara, kegyetlenul.Milyen keves is kell ahhoz, hogy emberek periferiara keruljenek, keringeni, vegetalni, elo halottkent csak lenni.Szamukra a tel a legborzasztobb, a szegenyseg, a nincstelenseg ilyenkor a leglatvanyosabb.Lassan teljesen megszunik a magantulajdon(bizonyos korokben), egy egy igeretre emberek alairnak, felelosseget vallalnak ugy, hogy a dontes joga teljesen masra van bizva.Az alairasukkal egyutt van mas ember kezebe helyezve.Aki hidegen, szamokra, datumokra, alairasokra mutogatva dontest hoz, kizarva minden erzelmet, minden erzest, mintha a sziveben is egy kalkulator lenne es az pumpalna az oxigent az agyba. Invitaltam a macskat, van egy kis eloszobank, amit le tudok zarni neki, a kutyak nem zavarnak.Nem bizik bennem azt hiszem, nem fogadja el.Viszek neki enni, sietosen, korulnezesen gyorsan megeszi.Kozben ram is nez, es szegyelli, ahogy mohon eszik, de nem tudja fekezni magat.Napok ota nem ehetett.Eljon masnap is, akkor mar varja az etel, es fagyosan is elfogyasztja, nem valogat.Ejszakara behozza a parom, 2 napig alszik, nem eszik, csak melegszik es alszik.Utana hirtelen mozdulattal szokik ki, nyavog egy kettot, mint aki megkoszoni, de nem marad, nem akar kotodni..nem bizik mar, megertem en...verset idez bennem..mit er annak a sorsa..mormogom magamnak, es nem mondom ki, mert a rosszat nem szeretik hallani emberek.Ugy kezelik, mint valami fertozo virust, felnek, ha vegig hallgatjak elkapjak. Minden uj felos, es nem csak azert, mert ismeretlen, azert is mert sok aldozattal jar.Egy uj vilagnak nagyon sok aldozata volt, van, lesz...ebben a mostaniban senki nem tudja ki a next.