Tuesday, January 11, 2011

Bezzeg az én idõmben...


Hogy en mennyire utaltam gyerekkoromban ezt a mondatot, nem is tudom leirni, de arra emlekszem , titkosan magamnak eskut tettem, hogy soha nem fogom mondani.Ugy kepzeltem ha en leszek felnott, az akkori gyerekek is utaljak majd, mert a masok idejerol mit sem tehetnek.Aztan olvasom a cikket, Montrealban egy kifejezetten gyerek aruhazban az anyuka szoptatta kisbabajat, az elado odament , felszolitotta, hogy hagyja abba.A manager ugyszinten.Szegeny anyuka nem villogtatta a cicijet, igazan semmi nem latszott, a baba fejen kivul, amihez meg takaro is fol volt huzva magasra , megis abba kellett hagynia.A hozzaszolasokbol olvasva, sokan melle alltak, es le akarjak bombazni az uzletet, szo szerint.
Tehat en nem akartam bezzegazenidozni, de minduntalan azon veszem magam eszre, visszaropulok emlekekhez, emlekekben, es visszavagyom.Ha igy szoban , ezekkel a szavakkal nem is mondom ki, de megis ezt fogalmazom meg.Egy nagyon szep emlek jut eszembe, ami eppen itt ert, es a baba etetessel kapcsolodik.
Az Eaton's aruhaz lancolat eleg osi, meg az 1800-as evekbol ered, ma mar csak nehany van belole.Itt ahol lakom is volt, 11 eve zart le:( Csodalatos, szinvonalas , olyan amerikaialom aruhaz volt, a kinalataval, a szinvonalaval, az eladoi szokasaival.Felso szint a javabol, amit filmeken lattam.B.talan 3 honapos koruli volt, amikor setaltam az aruhazban, babakocsiban fekudt, mignem megszomjazott, es en felrehuzodva megalltam, benyultam a kisfeje ala, megemeltem es ugy itattam, olyan csoros kis poharbol.Nyar volt.Az egyik eladono meglatott, nagyon finoman megerintette a vallam es kerte hagyjam abba es kovessem.Elvezetett nem messze egy oltozo kozeleben kialakitott reszhez, ahol egy nagyon kenyelmes kismamaknak valo fotel volt, karfaval, labtamlaval, es kerte oda uljek le fogjam a poharat, a gyereket O adja a kezembe, ha kenyelemben vagyok.Megbabonazva kovettem az utasitasat, es szepen atadta a kis kendot a vallamhoz, odanyujtotta B.-t, szakszeruen, es en szepen itatni kezdtem, majd folemelve, bufiztetni.O tapintatosan magunkra hagyott, mosolyogva, de kihangsulyozva , ha szuksegem van segitsegre csongessek. Ez kozel 16 eve tortent.Osszehasonlitottam azt az anyukat, es azonnal a bezzegazenidomben jutott eszembe, megha nem is szeretem a kifejezest. Hanyszor utaztam tomegkozeledesi jarmuvon, es nagyon sokan igazan nem keveset, semmit nem hagytak a kepzeletre oltozesben, logott ez is az is, es megis egy szoptato anyuka a felhaborito...micsoda idoket elunk, es mar nem is bezzegazenidozok, inkabb mi johet meg ezek utan? Felnottek ehetnek pizzat, hamburgert , ihatnak menet kozben, utazva, csak eppen egy ujszulott valt ki felhaborodast..azert emberek elgondolkozhatnanak, mi lesz ebbol a jelen es enkozpontu gondolkodasbol?Mi lesz velunk 20-30 ev mulva?..akkor mar olyan sem lesz, aki bezzegazendombenezhet, mert ugyan errol a mairol mit is mondhat majd??hmm?