Tuesday, November 30, 2010

hypertexting/sms/tinik


Engem nem kapott el a texting, illetve sms-zes.Egyszeruen nem ertem, ha fel lehet hivni valakit, es szoban megbeszelni, miert jatszanek mutogatosat, elettelen nem csak szemelytelen.Nagyon szeretek irni, es meg itt is zavar, ahogy tomoritek, pedig nem 140 karakterem van, aminel tobbet nem hasznalhatok. Az irasnal talan beszelni szeretek jobban, de nem roviditett formakban es nem csak zsargonban, pedig ugyis tudok.Szeretek szepen, hangsulyosan, egesz mondatban, osszetettben beszelni is es irni is.
Egy erdekes cikket olvastam a textelos tinikrol, mivel erintett vagyok azonnal elolvastam, es a vegen oriasi ko esett le a mellkasomrol. Kamaszok(15 evesek) atlagosan napi 120 uzenetet kuldenek!!!Ez havi 3000 -el is tobb es meg ki is lettek dicserve , mert vacsora kozben nem irnak.Az anyuka maga mondta ki, hogy ez nem is sok, mert pillanatok alatt lehet 6 uzenetet valtani, amig megbeszelnek valamit.Mi lenne , ha folhivnak egymast? Amiert megis megnyugodtam az az, hogy B-ak sms / beszed csomagja van, ez 20 dollar, amibol 10 a beszed, es 10 dollar 2500 text.Augusztus utolso heteben toltottunk telefont, egy hete kellett ujra, vagyis kozel 3 honapig hasznalta a 2500 uzenetet, egy harmada annak, amit a szovegben olvastam, teljesen rendben van a gyerekem:)En meg foloslegesen panikolok.

Fiatal lanyok, nok, akik mar 20-as eveikben jarnak, esetleg a 30-as elejen, 20 szazalekuk ugy hozzaszokott a technika moge elbujt vilaghoz, hogy kimondottan felnek a szemelyes talalkozasoktol.Eszbonto, de teljesen elkepzelheto es ertheto. Mar csak azt nem tudom, hogy ezek utan mi a kovetkezo?Ha mar arra sincs idonk, hogy valakit folcsorogjunk es megkerdezzunk valamit, csak valamilyen megkezdett folyamat kozben benyomunk nehany szot, illetve betut , ezt hova lehet meg vajon fokozni? Kifejezetten utalom, ha beszed kozben valaki mast csinal, megha nem latom is de lehet hallani, hogy masra is figyel. Vajon milyen elet van, van e valamilyen a text utan?:)