Tuesday, January 16, 2018

Megfogyatkoztak...

... a kerdesek a korhazzal kapcsolatban, de ma ismet elojott.Persze azt hiszem egy szuletesnapon sokfele fordul meg mindenki fejeben, meg akkor is, ha nem ilyenek az elozmenyei, mint most itt a szulinaposunknak volt.
Direkt nekem celzott volt most a kerdes..mit ereztem, amikor a kritikus osztalyon lattam...visszaolvastam a kezinaplomban, miket irtam abban az idoben..most is eppen ugy gondolom, sokkban voltam..zsibbadt es ures  agyilag es egyebkent is, nem tudtam hogy jutok el helyekre, hogy jovok haza, hogy lehet az hogy rendesen vonatjegyet kerek, felszallok, leulok..mar mar gepiesen.Ma mar tudom, csak igy lehetett, ilyen magamban elnyomva mindent, csak csinalni a kovetkezot mindig..szinte erzelem nelkul, ami persze nem igaz, mert ott volt, ott van, csak elnyomtam, mint egy gyenge pulzust.


Nagyon foglalkoztatott , sok emberrel beszeltem errol: miert jo az alairasom, beleegyezesem akkor, amikor  a beteg mar esznel sincs..korabban miert nem hozhatok dontest..itt ugyanis, ha kihivom a mentot es a beteg ugy dont nem megy vele, senki nem tud mit tenni, a mento visszamegy uresen.
Majd megtudtam mi valtoztatta ilyenne, ilyen tejesen onmagunk akarata ervenyesulesuve..Van egy konyv, a 10 nap a bolondokhazaban  egy ujsagirono eljatsszva , hogy megbolondult, bejelentkezett egy pszichiatriai klinikara, alneven , tanulmanyt kesziteni az ottani allapotrol.A helyszin Boston, Massachusetts, a kor 1880.Az elmegyogyintezetben uralkodo embertelen korulmenyek felsiznre kerultek, mint kiderult sok ferfi a feleseget betette csupan csak azert, hogy ujat , fiatalabbat keressen maganak.Tehat mas donthetett felettunk, akkor is, ha eszunknel voltunk es eppen a korulmenyktol kezdtuk elvesziteni azt.

Az ujsagirono termeszetesen nyilvanossagra hozta az ugyet, akkor modositottak a torvenyeket .

Szamtalan irast, cikket olvasok a mai rossz vilagrol..amikor ilyennel talalom magam szemben, mindig van egy furcsa mosoly a szam sarkaban..mert ugye akkor a noknek abszolut nem volt joguk, es bar ez a mostani idonkent atesunk a lo masik oldalara(lasd szexualis molesztalasi ugyek) mert vannak predatorok, akiket valoban ki kell vonni, de jo tudni a molesztalas fogalmat is, mit takar.Ha egy ferfi ramosolyog egy nore, az nem jelenti azt.
Szavazhatunk, karrierunk lehet, lehetunk egyedallo anyak, valhatunk, nem ugy mint Anna Karenina: utazhatunk egyedul, autot vezethetunk, sot akar repulot is...sorolom a teljesseg igenye nelkul .


 Ha ilyen konyvvel talalom magam szemben, vagy eletunt emberek megnyilvanulasaival, hasonlok jutnak eszembe azonnal, es azt mondom, nem nem olyan rossz ez a mai vilag.Mindenki annyira boldog benne, amennyire a sajat szuk kis vilagat elhetove, oromtelive kepes tenni.
Tegnap volt blue monday, az ev legdepressziosabb napja egy angliai professzor szerint..folallitott egy bonyolult egyenletet, amiben levezette..a komponensei tobbek kozott, az idojaras, a szamlak, a meglevo adossagok , a napsutes hianya..igy jott ki a januar harmadik hetfoje nyomasztobbnak, mint a tobbi.
Nem ereztem..en mar a mai napra keszultem, orommel es szeretettel:) mert ma volt egy szep, csondes szulinapunk...Happy B.day Jancsikam!:) es joejt nekunk :)




* a konyv, Nellie Bly: Ten Days In a Mad-house(magyar forditasban  nem talaltam meg )