Wednesday, January 24, 2018

gondolatok a vágyakozásról...


A harmadik hazban levo viraguzlet, 34 eves nyitvatartas utan lezar..napok ota ugynevezett garage sale volt, meg a polcokat is aruljak.Halasztgattam de ma csak bementem, hoztam egy darabot magammal, ezt a kis kepet.Az uzlet dekoracioja volt.Neha ugy erzem a szemem elott mulik el az a korabbi vilag, jon felszinre az uj.Minden valtozik, a varoskep, azon belul az utcak, a kiirasok, vilagitasok, a becsalogato kirakatok es persze en, en mindig ezekkel egyutt.

Tegnap este harmadszor neztem meg a Brooklyn cimu filmet, kb egy even belul ennyiszer..nem azert, mert annyira jo film, talan azoknak vonzo, akik tudnak kotodni az elvandorlassal felmerulo osszes erzelmi , anyagi es egyeb szalakkal, amit a film erint.Tegnap este megallapitottam, bar nem egy klasszikus jo film, de nagyon szep..amit es az is ahogy feldolgoz.Kisse olyan, mint amikor az ember azt mondja szereti az unalmas delutanokat, csak ugy el lehet benne, valahogy en is igy neztem,  megis melyen megerintett.
Az embert a vagyakozasai eltetik, ebred fel a holnapert, az azokban az uj, meglepetest tartogato erzesekert, szoktam elgondolni.


A lany mondja a filmben, valahogy igy:
"Eloszor a testem volt itt, a lelkem-szivem otthon maradt.Most, hogy szeret valaki es en is szeretem Ot, az ocean folott vagyok feluton..felig itt , felig otthon"..erdekes vot hallani .


En belazasodtam sokaig a honvagytol, ami mar megszunt de nem azert, mert nincs, mert elmult..a vagyakozas megmaradt, ha nem is ugyanaz utan vagyom, de maga a kepesseg eletben tartasa..valami utan vagyni mindig..talan ez mozgatja az embert es mint olyan, gyarlo, mindig tobbre vagyo.
Neha meg most is eljatszom a gondolattal a mi lett vona ha..ha soha nem jovunk el, ha ott elek..vajon milyen eletem lett volna ..gyermekpszichologiaban tanultam, az ember kb 7 eves korara kialakul, folveszi a legfobb karakter jellemzoit..ezen csak foldrengest kivalto valtozasok alakitanak..errol mar sokszor vitatkoztak velem, mekkora hulyeseget mondok, 7 eves es mar kialakult..hiszen utana kezd tanulni, dolgozni, parkapcsolat, melyek mind alakitjak, formaljak..en megis azt mondtam igen, 7 eves kor korul kialakul a jellem, vagy jellemtelenseg, a szorgalom, az igazsagerzete, a vitalitasa...etc.Kozel 7 eves vltam, amikor eloszor elindultam ki a vilagbol:) es kesobb aztan sikerult is..