Sunday, January 7, 2018

az én kocsonyám története...

 Nem tudom hogy lesz az emberben a mozdulat, ami egykor mase volt, neztem mindig amit csinalt es eszre sem vettem a kezemben maradt.Olyan mint valami telepatias atultetes, ami persze hulyeseg, mert valoszinu van egy gen, ami felelos a DNS ben azert a mozdulatert, bennem volt mar szuleteskor.Mindig neztem Anyut ahogy foz, sut, surog forog a konyhaban, nagyon ritkan bizott meg, mondjuk keverjek habosra valamit..o maga csinalt mindent.
Talan 15 eves korom ota fozok, ha nem is kiegyensulyozottan de azota mindig erdekelt a konyha.Ez azert is erdekes , mert nagyon keveset eszem, nagyon valogatos vagyok.Talan inyenc:) vagy gourmand, hogy valami elokelo nevet adjak.
Azok a regi telek mindig hidegek voltak, bizonyara nem veletlenul talaltak ki az egytal eteleket.A minusz harmincban a nehany pozitivum mellett az is jo, hogy az ember buntudat nelkul ehet  nem konnyu eteleket.Meg akkor is  igy van, ha nem elsosorban onmagunk miatt keszitjuk el, mert en magam valoszinu hurkat sem ennek, ha nem kernek meg, hogy hozzak es kocsonyat sem, ha nem kernek meg hogy fozzek.En sokszor egy ket napot ki is hagyok az evesben, foleg ha valamibe belefeledkezem. Azt hiszem a gorogok igy dietaztak.Mindezt leirva megis ha valami felkelti az erdeklodesem vagy megkivanok valamit , akkor elkeszitem akar csak magamnak is.
Mar nehanyszor elkeszitettem a kocsonyat, mindig sikerult..keresre most is azonnal elszaladtam megvettem a hozzavalokat, szep lassan hosszu orakig foztem..a csontrol lejott a hus, a bor..akkor leszurtem, elrendeztem az edenyekben, kitettem a hidegre..de nem alvadt meg, valami miatt nem sikerult.Nem soztam elore , semmi elterot nem csinaltam, mint korabban, szoval alltam csalodottan masnap reggel...ok a csulok es a korom hus puha , volt maradek lecsom, gyorsan keszitettem egy porkolt alapot, a husokat lemostam , es ime kocsonya helyett lett korom es csulok porkolt:D  jo, nem veszett el, csak atalakult, mint minden anyag..de ettol meg kocsonya nem volt..es en nem vagyok felados, beletorodos..elmentem ujbol bevasaroltam kocsonyahoz valot, ujbol foztem, kb 5 oran at, ujbol szepen elrendeztem a hust, tojast is foztem, hogy jobban nezzen ki a kocsonya:) igen, mert eloszor a szemunkkel eszunk, van az a mondas...este nem tudom hanyszor neztem meg, mar csalodottan aludtam el, ugy tunt megint nem alvad, megint nem sikerult.Ma reggel 6 korul ebredtem fel, az volt az elso , hogy szaladtam nezni a kocsonyat, es most boldogan allapithattam meg, mgalvadt, pont ugy remeg mozditasra ahogy kell..az ize is eppen olyan, mintha Anyu csinalta volna...es kulon tanyerba magamnak csak let is tettem, mert en csak azt szerettem mindig...
Az ember az evessel is vissza visszajar, egyetlen kanalban benne van a mult, az osok, es persze en:)