Sunday, December 15, 2013

vihar és mozi után...

 Egeszen mesebelik lettunk, a taj, meg a varosi teli kep is szep lett tegnap.A hatalmas hovihar ellenere elmentunk a moziba , ami egy szuletesnapi ajandek resze volt.Nem tudom, csak en vagyok ezzel igy, de olyan kiforditottak lettek ezek a mesek, tele manokkal, koboldokkal, torpekkel, varazslo is van, sarkany is, tunderfi is, csak kimarad a torekeny hercegno vagy kiralykisasszony megmentese, a keze elnyerese.Helyette ok is harcolnak, nyillal, karddal, egyeb harci szerszamokkal.
Harom dimenzioban elmeny volt a latvany, megha a tortenet gyerekes is.
A Hobbitot neztuk, egy evvel ezelott az elso reszt is.
Aztan este ahogy vilagitott a taj, ahogy kavarodott a ho, ahogy elvarazsolodva a meseben jottunk haza, Dickens-t akartam, az o karacsonyat.Szeretem a kor ruhait, a karacsonyi dalokat enekloket az utcakon, mar csak a lovas szanok hianyoztak a kepzeletemben...
Dickens korabeli cukorkak:

Lemon drops
Hozzavalok: 1 pohar porcukor
                         2 citrom leve
                         1 talca kristalycukorral megszorva, kanal
A citrom levet belecsavarjuk a cukorba, annyit, hogy megolvadjon, en kettot hasznaltam.Majd addig fozzuk, amig habos lesz, majd torekeny allagu.Egy kanal hegyevel kis darabokat csipunk, ha hul, golyokka formazzuk, a cukorban hempergetve(gyorsan kell dolgoznunk, kulonben megkemenyszik).Amikor megkemenyszik, szep sarga szin tetszik at a kristalycukor darabkain.Egy talpas uvegpoharba tettem, a pohar szelet is becukroztam, nagyon mutatos, es borzasztoan finom.

Menta level cukorka
Hozzavalok: friss mentalevek leszedve a szarakrol
1 tojas feherje
kristalycukor
par csepp mentaolaj, de el is maradhat

A leveleket megtisztitjuk egyenkent, ovatosan ne torjenek el, majd talcara fektetjuk.A tojasfeherjet kemeny habba verjuk, ezzel megkenjuk a leveleket es a sutobe tesszuk egeszen alacsony fokon, csak csupan szaradni.Amikor megszaradt kivesszuk es a kristalycukorban elkevert mentaolajba forgatjuk egyenkent, szaradni hagyjuk, kihulni.
A talpas poharba vegyesen tettem a citromcseppekkel, es a mentalevel cukrok, nem csak latvanynak nagyon szep, de mindketto kulonlegesen finom.Azt hiszem ajandeknak sem utolso:)

 *fotok a netrol