Saturday, April 27, 2019

a vásár...


elotte:
az is lehet nem fogok tudni aludni..annyira varom a holnapot.Elkepzelesem nincs, eloadasok is lesznek, arusok..szoval nem tudom mit varjak.Csupan annak tudok orulni elore hogy novenyek  es noveny szereto emberek kozott leszek .

szombat reggel:
hatig aludtam, pedig este eleg koran kidoltem.Szoval nem forgolodtam, tudtam aludni rendesen.-2 fok van es enyhen havazik, de nem marad meg.Ettol fuggetlenul megyek,ennyi azert engem nem allit meg:)

de 9h: utan leptem ki a hazbol emelt fovel..a nyakam kore tekert selyemsal veget a szelvihar azonnal a kepembe fujta, na meg a hajam is, pedig feltuztem.Hirtelen ugy tunt nem volt jo otlet elindulni.Talan negyedora alatt ertem oda, a bejaratnal egy kedves lany allitott meg mindenkit.Kozolte hogy szinte semmi hely nincs mar de folyamatosan mennek  el emberek, erdemes korozni.En azonnal talaltam egy parkolot,aztan nekifekudtem a szelnek, ami majdnem letepte a bokaig ero kardiganom.Szerencsere a rendezveny zart helyen volt megszervezve.Bent pecsetet kaptam a kezfejemre, szinekkel kulonboztetik meg ki hova megy.A vasar a foldszinten volt, tobb helyen..eleg sokan voltak, eleg zavaros volt..minden asztalnal sokan alltak, a novenyek nagy resze nem volt megjelolve, kerdezni kellett.Mindegy, vegulis az oshonos kulonlegessegek miatt jottem el.Miutan korbesetaltam,( fotozni sem nagyon volt kedvem, de azert nehanyat kattintottam) valasztottam magamnak parat.
Harom novenyt pontosan: egy tulipanfat, egy fojtocseresznye bokrot, es egy mogyorobokrot.Hazelnut, amibol a nutella is keszul.Ezek mind itteni honos "vad" novenyek.A termesztesukkel bekapcsolodunk sok kisebb noveny, eloleny megmaradasahoz.A felborult termeszeti egensuly visszaallitasahoz.Azt javasoltak egy hetet varjak meg az ultetesekkel.Mindenkeppen varni fogok, valami nagy nagy kaspokra, cserepekre van szuksegem.Talan elviszem majd egyik masikat a nyaralohoz, de amig nem tudunk sok idot ott tolteni itt lesznek velem.
Nem tudom mit mondjak, nem volt elkepzelesem milyen lesz, csak valami rendszerezettebbre gondoltam azt hiszem.Ez kisse osszezavart,hogy nem igy volt.Ami tetszett, hogy voltak talcak, kiskocsik, amivel a kocsiig lehetett vinni a vasaroltakat.Itallal , sutemennyel kinaltak, es teljesen ingyenes volt az egesz.
Kozel a bejarathoz van belul egy uzlet, erre emlekeztem, mert voltunk mar tobbszor itt mas cellal.Szoval abban az uzletben igazi kulonlegessegek vannak.Talaltam egy bekas padot, gondolkodom a megvetelen, a kidobott helyere.Alszom ra egy kettot:)
Most tanulamanyozom a megvett novenyek ulteteset, gondozasat.
Holnap reggel kimegyunk a tohoz, akkor is  ha havazik.Legfeljebb csizmat huzunk:)