Friday, July 26, 2013

ribizli..


..kislany koromban barkinel nyaraltam a rokonsagunkban, a ribizli bokor engem vart.Amikor ferjhez mentem , elojott a gyermekkorom, anyosomek gyumolcsoskertjeben a ribizli bokor az enyem.Mindenki csipeget nehany szemet, de odaallni, es leszedni az utolso furtig, ahhoz meg mindig csak nekem van turelmem:)
Szeretem a nevet, a szinet, a tapintasat, alakjat es az izet is, es talan azt is, hogy nem mindennapos.Ugy kell varni ra, es ha veletlenul megajandekoznak vele, semmi masnak nem tudnek jobban orulni.
Ket eve ultettem a masik hazban, tavaly termest is hozott, sokat, igaz mar nem nekem, de zolden meg orulhettem az apro furtoknek.Majd egy masik kertben meg biztosan lesz ribizli bokrom.
Ma tisztitas kozben kitalaltam, hogy ebbol is lehet fulbevalo, nem csak a cseresznyebol.Mar csak azt kell kitalalnom hogy maradjon is ott, mert a suly lehuzza.Ha nincs ket egyforma furt, semmi baj, egyformara lehet enni oket:)
Most nehany napig ribizlis napunk lesz, altalaban en vasarolom fel a boltbol..aminek en csak orulok persze:)