Tuesday, October 13, 2009

Diplomatikusan


Nezem B-t, ahogy ul barataival, beszelgetnek, nevetgelnek..elindul bennem a gondolat..vajon mikor van az, mi az az eletkor, van e egyaltalan ilyen hatar, amikor az emberekben megjelenik a gyulolet. Erdekes , hogy eppen Halaadas utan, vagy talan ez a magyarazata? a szeretet teszi fol bennem a kerdest. Ha jol osszegezem, a vilag kicsinyitve megfordult a nappalimban, es a szivemben is..van jamaicai , irani, filippinoi, horvat, olasz, argentin,costa ricai "barati"korom.Ma is olelnek, puszilnak ha talalkozunk, valahogy a nappalira szukitve minden olyan konnyen, zokkeno mentesen megy. B.aki hunadiannak vallja magat(hungarian-canadian) baratai: egyiptomi, jordaniai, es nagy britanniai..6 ik eve baratok, elottem nonek fol.. barmikor csinalhatnek en is, akarcsak a csunya politikusok, diplomacia feszultseget, mert O.nem eszi meg a sertes karajt, vagy a kukoricabol keszultet, vagy L nem eszik a sutemenybol, mert tej van benne es egyeb tejtermek.Ha jol utana nezek semmi pillanat alatt talalnek indokot.De lassuk be ezek mind mestersegesen lennenek generalva, akarcsak az elet egyeb dolgaiban.Eszembe jutott az is, amikor TO-ban eltem, lakasban es csak megnyomtam a liftet, nem tudhattam, hogy elotte valaki jatekbol az osszes emeletet benyomta, fol se nezve, gepiesen szalltam ki, a labamra biztam azt a nehany lepest is a lifttol a lakasig, benyitok es ertetlen ugyan de kedves tekintetek fogadnak..valami nincs rendben, allok zavarban, hiszen ez nem az en lakasom, rossz emeleten szalltam ki, jovok ra eleg gyorsan, de megsem idoben, mert ezek a kedves emberek hivnak, szeretnek ha leulnek a nappalijukban egy kavera.Ma is eppen olyan meglepoen erdekesen uj szamomra a reakciojuk, nem ijedtek meg, nincsenek folhaborodva , hogy en kopogas nelkul csak besetaltam az otthonukba, az eletukbe. Igy kalandozok, csapongok a fejemben, amibol a gyerekek hangja hoz vissza a maba..-koszonjuk B.anyukaja, hogy itt lehettunk..hallom az ismert, de soha nem gepies mondatokat...nem, en koszonom, hogy itt voltatok-mondom mosolyogva..