Saturday, March 24, 2018

érdekességek...

 A nyari kiruccanast a nyaraloba szorgalmasan tervezem.Rajzolok sokat, rendelek, kutatok, terveket szovok..es mikozben gyarapszik a telerajzolt, irt oldalak szama a naplomban, erdekes dolgokat fedezek fel.
Tudok a letezesukrol de itt a varosi eletben soha nem hasznaltam.
Ilyen pl a szemelyre keszitett kave vagy teafozo,, szinte mosogatni sem kell, olyan egyszeru, mint egy faek.A szuropapirt belehelyezzuk, a jelen esetemben capuccino kevereket, majd forro vizzel szep lassan ontogetjuk..nekem nagyon tetszik, nyaraloba valo!!
pour over a neve, egy nemet HOLGY talalmanya meg valamikor a 18-ik szazad vegebol..utalta mosogatni, tsztitani az akkori kavefozot, a fia aki festomuveszkent elte napjait, szoval tole vette el a papirt, amin eloszor kiprobalta atforrazni a kevet:) mi nok igazan lelemenyesek vagyunk, voltunk mindig ezek szerint:)


 slow cooker vagy crockpot:(esetleg magyarul lassu kukta:) Egy cserepedeny a kulso latszat csalo.A cserepet ki lehet szepen emelni.
Ez a kuktaval ellentetben 6-8 ora alatt kesziti el az etelt.Itt csucsult nekem a polcon, idejet sem tudom mikor vettem de soha nem hasznaltam.Most ha ott leszek, azert is jo, mert  reggel beledobalom a hozzavalokat, szuper receptjeim vannak..kozben dolgozom, el is mehetek a varosba, es delutan amikor kelloen elfaradtam, kesz az ebed nelkulem:) mosogatni is csak a cserepet kell..eldobhatos tanyerokat, evoeszkozt hasznalunk ott.
A pulled pork, szamtalan fuszerezessel keszitheto el..a vegen olyan puha, hogy villaval huzzuk szet  a rostokat, egyszeru salataval nagyon izletes.En legutobb gulyassal probaltam ki , erdemes e az elvitelre az edeny, Igen!!

Ezek az egyszeru eszkozok rengeteg idot adnak olyanhoz, amit csak ott tudok csinalni.Nem kell a konyhaban toltenem szinte semmi idot.
Plusz az en szlogenem az:ha az ember elutazik, mindig egeszen mast csinaljon, mashogy eljen.

A hegy belsejeben vagyunk ott, az elso etterem, uzlet, kavezo 24 km..vagyis az idot szeretnem ott tolteni, nem utzassal:)



+ 1  a sunroom vagy telikert,  jellegzetes resze a hazaknak..a nevevel ellentetben sok helyen eleg egyszeruen oldajak meg , kivulrol az elemek csupan ablakokbol allnak, semmi latvany..belul viszont egyik masiktol leesik az allam.
Ezek az almaim kepekben, rusztikus, elegans, gyonyoru