Thursday, March 22, 2018

csak írtam...


Faj az allkapcsom mar megint, rossz szokasom a fogsorok addig tarto osszeszoritasa, amig a fajdalom aztan jelez.Mintha azert preselnem ossze , mert nem akarok valamit kimondani, megszolalni, egyaltalan beszelni.Kisse mokas, hiszen en allandoan beszelek, velem konnyu, ezert is kedvelnek sokan, mindig van nehany jo szavam mindenkihez.

A konyhaban ulok, megint itt maradtam egyedul,bepakolni az edenyt, rendet rakni, aztan leulni es csak bambulni.Szakad a ho talan ejszaka ota, nemi megszakitasokkal,olyankor kisut a Nap , elolvad, majd kezdodik elolrol az egesz. Tavasz - tel tancanak szoktam nevezni a  jelenseget..vegul aztan a tel elgyengul majd, vettem is egy gyongyviraghagymat  en orok optimista.Nem tudom hany eve veszem minden tavasz kozeledten, filmeket nezek rola, hogyan, mit, tippeket kapok, meg is teszem amit kell, aztan sehol semmi, legtobbszor elo sem bujik.Nem baj, en nem vagyok felados, hatha most sikerul.


Mennyi mindenki  es minden eszembe jut nehany masodperc alatt, mennyire nem kapcsolodnak meg fejben sem es megis tolulnak, sorakoznak...eszembe jut A. aki az anyjat soha nem anyunak nevezte, mindig a keresztneven szolitotta..erdekes volt a kapcsolatuk, a megszolitas olyan kedves, kozeli, szeretet-teljes.
A kisvarosban az o utcajuk volt  a legrovidebb es legesemenydusabb.
Tragediakkal teli.A rovid utcanak is volt  gorbulete, ive, lejtoje, kis emelkedoje.Talan jo ha 26 volt osszesen a ket oldalon a hazszam.Megis ez a rovid utca annyi tragediat, gyuloletet kepzett, nehez elkepzelni.
Jo egy evtized alatt 5 ongyilkossag, eroszakok, szerelemgyerek, pletyka, pletyka es pletyka a kobon, ragalom , gyuloletkeltes etc....ide majd visszaterek, Szabo Magda regimodi tortenete nem plagizalva,csupan megorokitve az, hogy emberekkel hasonlok tortennek.

Az Oscart  abban az evben hagytam abba kovetni, amikor ket szines fiu, nevuket sem tudom, filmet sem , de ket szobrocskat szorongatva azt ismetelgettek milyen sanyaru sorsuk van Halivudban...azota is megy a tamadas az akademia ellen, tul feher unnep   stb.. en nem vagyok rasszista igazan, de ha ok is hasonlo irokat, irodalmi muveket, multat felsorakoztatnak , szerintem jelen lesznek..egyaltalan nem ertem ebbe miert kell politikat vinni..ugyanakkor pl Tom Cruise meg soha nem kapott, pedig azonnal kisebb  filmcsokor ugrik a fejembe, amiert kaphatott volna. Vagyis igy lett hiteltelen az egesz, itt sem az kapja aki kierdemelne...

Tegnap az jutott eszembe kb 100 eve volt az ipari forradalom, amikor minden kezre szukseg volt, kellett a munkas..es 100 evvel kesobb ezek a kezek, ha nem is szo szerint azok es nem is szo szerint de mehetnek a daraloba, a gep legyozott bennunket.Ongol hatvanyozottan az intelligencia ellen? persze tudom en  is naponta elvezem  a pozitiv oldalat ezeknek a technikai vivmanyoknak es megis..semmi jo nincs rossz nelkul.

Ma -10 fok volt reggel, havazott megint, szurke , elettelen a vilag korulottem.Talan hosszu volt ez az elmult idoszak, az ev, a sok fordulatos tortenes.March break/tavaszi szunet van.Milyen jo is volt , amig kicsi volt a gyermek, lemenni valami egzotikus helyre erre a hetre, kocsival szeretttem nagyon, erezni, latni az evszakokat...elszokni a telbol a nyarba...ma csak valami szinnel akartam eletet hozni a napomba, vettem egy tulipanos taskat..a kezemben lesz a tavasz holnap, atpakolok ebbe, ha ranezek mosolyognom kell..a szoknyanapon beszereztem egy uj szoknyat, mintha meg nem lenne eleg:) mint kiderult most a pliszirozott(csak tudnam hogy emlekszem ilyen szora, kifejezesre)  a divat, igy nem tudtam ellenallni egynek.Ez persze azonnal emleket idezett, amikor a noveremtol kaptam egyet , csokibarna volt, nagyon szep volt es nagyon draga es ott kezdodott el de nagyon az elrontasom az oltozkodessel/divattal  kapcsolatban.Ami persze nem baj, nem banom, de jo nyafogni rola.

Megint eros minusz volt reggel, es persze Nap nelkuli nap..az iden valamiert (talan most eloszor) borzaszto nehezen viselem a sivarsagot, a szurkeseget..mar az elkoltozest is fontolgattam.
Sokszor gondolkodom azon mit teszek en, mi a kuldetesem az egyszeru hetkoznapi minden no szamara letezo szerepen tul.Tegnap osszeadtam hany embert gyogyitottam mar, apoltam, ujraelesztettem az eddigi eletemben.Talan ez a  kuldetesem, nem tudom.Sorban allva olvastam egy naplo boritojan :minden lanynak/nonek hallatni kell a hangjt, hogy a vilag valtozzon.En eleg sokszor hallattam mar, irtam is rengeteget, meg nehany interju alanya is voltam.Ennek ellenere szerenyen elek, elegge zartan, introvert divatos kifejezessel elve.Kepes vagyok ugy blokkolni a kulvilagot, mintha egyedul jarnek benne, majd a negylabuakhoz hazaerve igazan otthon vagyok.Szeretjuk egymast.En oket, ok engem.Neha napokig is veluk maradnek, semmi nem hianyozna, csupan a cappuccino:)na jo es a part, a to, a siralyok, ....vagyis csomo minden, melyeknek a hianyat csak akkor erzem, ha erovel bllokkolok.Vagyis en egy extra-intorvert vgyok:)

Tegnap keso delutan kimentem a kertbe takaritani, nagy lendulettel mentem, nagy kedvvel, aztan nehany perc utan az ujjamba utott a  hideg, igy be is jottem kiolvadni.A marciusi napsutes csak ablakon vagy kocsin keresztul jo.


Ma -11 fok volt reggel, de napos, ami nagyon sokat enyhit..barmikor hideg de napos ido, mint meleg es szurke esos vagy felhos.Filmes estenk volt, a most elokelo helyen allo szinesznom , Kate Winslet, pillanatnyilag elso helyen all nalam kiszoritva Meryl Streepet..Az olvaso cimu filmet neztuk meg es mintha a filmet megelozo parbeszed valakivel nem ulte volna meg elegge a gyomrom, a film meg rasegitett, nem konnyu tema.Mar maga a nagy korkulonbseggel letrejovo viszonyokat sem ertem, mert mindketto egeszen mast akar, masfele tart eletszakaszaban, a drama, esetleg tragedia jo matekos fejjel azonnal levezetheto..azon kivul soha nem ertettem a haborus bunosok szamonkereset egy mas politikai klimaban..ok is parancsot kaptak, mind..az ember gyarlo, a hosok egyre kevesebbek, talan mar ki is haltak.Sokaig fog velem maradni a nyomaszto erzes a filmbol es a parbeszedbol is.

Ma nagyon szep ido volt, ragyogo napsutes, kellemes 8 fok, kimentunk a partra.Eleg sokan voltak, masok is hasonloan gondoltak, jottek babaval, kutyaval, volt aki mindkettovel.Egy kutya az orrom elott fekudt hatyatt es csak dorgolozott az atmelegedett fuben.Csili erdeklodve nezelodott a kezembol, mar nem felt, nem remegett.
Tegnap piacon jartunk, a maskor szinte neptelen helyen most mindenutt sorban allas volt.Elveztem nagyon, a tolongast ilyen helyen sokkal jobban viselem, azt hiszem ide valo.

A tavasz elso napja, hurra is lehetne, de helyette mar harmadik szerelest probaltam, also folso, semmi nem tetszik, egyik sem jo..ilyenkor persze rajottem mar reg nem a ruhaval van soha a baj,     nem is magammal, valami egeszen massal, kulso valamivel, mint pl az idojaras, vagy maga a keddi nap, vagy a minusz 10, vagy ez mind egyutt...
Aztan vegul nem is lett olyan rossz a napom, a tavaszkoszontom..bar a hurra meg delutan is elmaradt, bennem maradt..pedig meghozta a jot, az egeszseget, a ...


Ismet hideg nap, -10 reggel..az angolok beszeltek az idojarasrol mindig, olvastam valahol egyszer..lassan en is csak arrol fogok beszelni, irni, gondolni, almodni..
almomban kavezoban ultunk, kihoztak eppen a cappuccinot, szuper habos volt, enyhen fahejas, ahogy szeretem..hozza croissant, melegitve..amikor a ferjem megkerdezte alszom e...a cappuccino a croissant ment le a csapban almomban es megjegyeztem varhatott volna meg nehany percet, legalabb amig megkostolom, egy ket konrtynyit...kesobb eloben, valosagban aztan potoltam:)


A mai nap is elmult, ugy., mint a tobbi mostanaban..hangulatom igazodik az idojarashoz....Csili kedveskedik, abba kell hagynom megint.

Ma minusz 9 fok van, napos lesz egesz nap, az elojelzes szerint.Ot eve hagytam abba  a kaveivast.Egyik naprol a masikra megundorodtam , egy kortyot sem birtam lenyelni hirtelen.Olyan sulyos lett, hogy vezetes kozben ha lattam kaves plakatot, el kellett fordulni, kulonben folkavarodott a gyomrom.Mar maga a latvanytol.
Mostanaban ha hajnalban felebredek neha fozok  egy kavet,  a szertartas miatt, mar nem iszonyodom a latvanytol, az illattol, de nem iszom meg.Csupan az illuzio vegett csinalom...