Sunday, March 4, 2018

a szoknya:olvasva...

 Az elozo hazban eltunk, meg  en is,  az eletet meghatarozo vilag is masabb volt.Neztem tevet naponta , sorozat csokrom volt.
Dr House, Egy divatmusor, mely rendszeres divatbemutatokkal jelentkezett, nehany fozomusor,egy  lakberendezes , ket lany akik termekeket, arakat hasonlitottak, elemeztek.


Ebben a hazban annyi minden mas lett, nem fontos dolgokban en is valtoztam sokat, pl nem nezek tevet, leszoktam a sorozatokrol de a divat, a szoknya imadatom, rajongasom nem valtozott.
A kardigan napra a yahoon jelezve talaltam ra..februarban tekerjuk lejjebb a termosztatot, vegyunk fel kardigant.Ott akkor jelezte is mekkora megtakaritast idez elo az osszefogas.

Ettol felbuzdulva az iden beirtam a keresobe a szoknyat is.Hihetetlen de van szoknya nap, marcius 10-en.
Szeretek tajekozodni, meg a szoknya tortenelme is erdekel, szeretem, hogy ilyen vagyok, mert szamtalan erdekes dolog tarul elem.
-a szoknya a masodik legregebbi ruhanemu, melyet az emberiseg ismer
-az elso szoknya az ormenyek talalmanya, szalmabol fontak
-sokaig nok, ferfiak vegyesen hordtak
-tobb szaz evig a szoknya hosszusaga hatarozta meg a joletet, a luxust, a tarsadalmi megkulonboztetest--ez a szovetek dragasagabol adodott
-a nok evszazadokon at szerenysegbol, presztizsbol csupan hosszu szoknyat viseltek


A multikulturalis  vilagban , ahol  a kulturak szamtalanszor utkoznek, pl a szoknya hosszusaga miatt..talaltam egy francia filmet , ezt mutatja be.
Bevandorlokat tanito kozepiskolai tanarno kattan be, aki a tiltas ellenere rovid szoknyaban megy be orara, a mas hatteru diak szamara  az ilyen szoknyat viselo: prostitualtat jelent...nem boncolom tovabb, mert osszetett, hosszu, a lenyeg az, hogy ez a film a szoknyanap szuleteset dolgozza fel .


A tavasz kozeledtet is jelenti, ha a hosszu hideg tel utan vegre a nadragot szoknyara csereljuk.Kiveve engem, aki telen is szoknyaban jarok.Gyonyoru  anyagu teli szoknyak vannak.


Ezen a napon tehat(marcius 10) elovehetunk valami igazi kedvencet, esetleg joelore keszulve varrhatunk is egy ujat..vagy a meglevot ruhazzuk fel sajat otletekkel, zsebbel, gombbal, masnival, fodorral:)
En a meglevokbol valasztom ki majd  az elso harmat,ha sikerul, mert alapvetoen kedvelem mind valamiert.Vagy a szine, a szabasa, az anyaga, egy egy zseb miatt.
Erre a fotora a neten akadtam, most inkabb ez kerul ide..annyira noies minden szempontbol , hogy nem tudtam ellenallni.


*pic. from net