Friday, May 5, 2017

éjszakai állatok...

 Felni csak  magatol a felelemtol lehet -tartja  a mondas is es en is.
Soha nem volt jellemzo ram, lehet ejszaka, lehetek egyedul, utazhatok a vilagban egyedul.
Az ejszaka allatvilaga elegge megcserelodik, elojonnek azok akik nappal nem.Valoszinu ok azert vadasznak ejjel, mert kulonben rajuk vadasznanak.
Miota itt elek jo nehany nem kedves megjelenesuvel talalkoztam mar, mind veletlenszeruen persze.Magat az idiota veszelyt nem szoktam keresni.
A kutya ugatasa ebresztett, amikor skunk(goreny ) jart az udvarban..en felalomban ajtot nyitottam, kutya ki befujta..kutya visszaszaladt en ki a hazbol..meseltem mar


Szinten kutya ebreszt ha raccoon (mosomedve ) jon  a szemetet atnezni, hatha talal valami finom magyar konyha maradekait:)sokszor hozza a gyerekeit is.


Egyszer csak megerzes volt, kineztem, mert ugy ereztem valami ott van.Ez a badger nezett ram.


Nyari ejszaka volt, zaklatott voltam a zajtol, nem tudtam aludni, kimentem es leultem a lepcsore.Neztem bele a csillagos meleg ejszakaba es meg mindig nem akartam elhinni, hogy ebben a hazban fekudtem le, itt ebredek, itt nem alszom.
Kijott a ferjem utanam, megnezte mi tortenik..halkan, kimerten, folytottan csak annyit mondott: Most nyugodtan, lassan allj fol, ne nezz sehova csak gyere be ..ne szolj semmit, ne kerdezz..Pontosan igy alltam fel, bejottem..es akkor ramutatott a folem hajlo agra, amit olelt ez az opossum, eppen a fejem folott...raneztem es szaladtam a fenykepezomert, le is fotoztam, de a tobbi hasonloval amikor tonkrement a  gepem, tobb ev gyujtemenye veszett el.


Volt egy nyuszink egy korabbi varosi hazban, meg tanultuk az itteni eletet , reggelre szettepte a mosomedve.
Mar reg tudom, hogy nem hagyhatok az  udvarban senkit, majd a madarakat sem.Azt is tudom, nem nyithatok ajtot ejszaka csak zorgesekkel megelozve, idot adni a nem hivottaknak, legyen idejuk lelepni.Az atnyulo faagakat is atfutom egy gyors tekintettel, ha megis mennem kell valahova.


Es ez belvaros, nem egy farm, vagy valami varosszeli erdokozeli haz.Es meg mindig nem a legrosszabb, mert hozzam nem jott be fenyes nappal jegesmedve, mint a kozelben valakihez..azzal nyugtattak akkor bennunket, ha nem ehes, nem fog bantani:)es ezt hogy lehet tudni megis elore?:))
Hozzam fekete medvek sem jottek meg, mint masokhoz..es igen o is, a fara is felmaszik, tehat oda soha ne menekuljunk ha megis keresztezne az utunk:D


Es van meg ennel is rosszabb..az egyik del afrikai szineszno meselte, az anyja geppuskaval a parnaja alatt  aludt mindig..erre emlekszik, igy nott fel.
Tehat minden csak viszonyitas kerdese.A hod a fiam egyik osztalytarsanak a szerszamosat szedte szet, hordta el..nem tudom a biztostas erre kitert e..vagy csak siman pereljek a hodokat?:)
En nem szoktam felni..maximum felteni, azt amim van,aki/ ami az enyem, ami igazi ertek.
^badger

 *raccoon
 *opossum
*beaver
*pics. from net