Friday, March 3, 2017

hamvazószerda...




...aznap keso delutanig nem ettek semmit a regi kereszteny vallas szerint, majd 40 napon at tilos volt hus, tejtermek, tojas fogyasztasa.Kesobb enyhitett ezen az egyhaz, foleg az utolso Husvet elotti heten nincs husfogyasztas, majd Penteken abszolut semmit nem esznek.

Szerdan kozoltem a ferjemmel, hogy en most bojtot kezdek, ami  nalam a hus nelkulozeserol fog szolni.Egyebkent sem eszem sok, nagy mennyisegu hust, de most azt is leteszem.
Szerdan delutanig nem ettem semmit, akkor tojasos nokedlit keszitettem fejes salataval.Csutortokon spenot volt, tukortojassal, ma spagetti fokhagymas, sajtos piritott kenyerrel.Mellette minden nap gyumolcs, sok folyadek.Viz, tea, cappuccino.Novenyi eredetu feherjet az avocadobol kapok.
Nem vagyok vega es nem is akarok atterni, ugy gondolom a negy csoportbol:hus/tej/pekaru/zoldseg-gyunolcs..mindre szuksegunk van..
Ez most egy masmilyen ut szamomra a Husvet fele...


* en rajzoltam megint:)

a spagetti elfogyott mielott...



10 comments:

  1. Voltam vegetáriánus, böjtöltem is. Nagy elhatározás kell hozzá, azt hiszem most nehezen menne. Az is lehet, hogy folyamatos diéta miatt, ez már nem kellene. Azért a vállalásod csodálom, kitartást kívánok hozzá.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koszonom Aniko!! hozzatartozik, hogy soha nem ettem sok hust..pl nyari honapokban szinte falatokat, amikor nagy meleg van zoldseg gyumolcson elunk es a ferjem is partne benne, mint most is.Azt mondta csatlakozik..a fiam viszont hust eszik hussal:D de nem eszik koretet, uditoitalt sem es semmi ragcsalnivalot..jol is nez ki:)
      Szerencsere fogyokuaznom soha nem kellett, mert en olyan evesrol elfeledkezos vagyok, meg akkor is, ha allandoan sutok fozok..kostolni sem szoktam.
      Elhataroztam minden napra leirom mit ettunk, kivancsi leszek mennyire tudom valtozatossa tenni hus nelkul:) eddig ugy tunik millio etel van anelkul is.

      Delete
  2. Nahát, ez a tojásos nokedli, életemben nem csináltam még, de otthon sem volt szokás, nem is ismertem és nem is ettem még.

    A böjtöt így soha nem tartottuk be, de az ünnep előtti nagyhéten már igen, akkor nem csinálok húsos ételeket.

    A tányérod tetszik, a nokedlis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orsika:)most megleptel, mert Anyutol tanultam.Tavasszal amikor megjelent az elso salataja a kertben, mindig keszitett.Nos itt felenk nincs tavasz, ma reggel -14 fok volt, de a lelkemben ugye az van:D
      A bojtot mi sem tartottuk igy be soha, csak az utolso heten nagyjabol..ezt most en akartam es a ferjem csatlkozott..kivancsi vagyok magamra, milyen lesz utana hust, sonkat enni:)es hogy sikerul e vegigcsinalni:)

      A tojasos nokedlim receptjet, ahogy en csinalom majd folteszem a fozosbogra, a spenotot is akarom.Ha erdekel, es kiprobalnad, olyat, ami kiprobalt:) ott lesz!

      A tanyeromat a ferjem hozta..van egy no a Pioneer woman a neve, blogja, konyve mindene van..o festi ezeket a tanyerokat es egesz kollekcio van, talak, bogre stb.Nagyon szepek, egyediek, csak eleg konnyen tornek..

      Delete
    2. várom, hogy feltedd a blogodra a tojásos nokedlit, kíváncsi vagyok rá hogy készíted! :)

      Delete
    3. :) szeretnem ha megkostolnad, en egyszer egy evben mindig megcsinalom..nagyon finom!

      Delete
  3. a rajzról tudod mi jutott eszembe?

    Elfújta a szél c. film...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) igen, ad egy olyan erzest, olyan Scarlettosat:)hogy imadtam azt a filmet..azt hiszem meg is van valahol.

      Delete
  4. Olyan érdekes ez a böjt! Igazából minden bibliai evés tiltás,szabály az egészségünk érdekében és a lelkünk egészsége miatt van. Egyik fiam most elhatározta,hogy nem iszik egy korty alkoholt sem Húsvétig. Nagy fegyelem kell hozzá,mert ő társasági lény és ilyenkor mindig van pia is. Azt mondta,hogy ebből a baráti társaságából többen böjtölnek. Szeretem őket.:)
    Én még nem döntöttem...Volt olyan,amikor internet elvonáson voltam, de igazából már csökkentettem,mert elegem van kissé belőle: fáraszt.
    Lehet,hogy az lesz,hogy nem mondok rosszat azokról,akik bosszantanak? :munkahely.
    Nekem is ilyesmi film jutott eszembe a rajzod alapján....:)

    ReplyDelete
  5. Igen Monika, biztos vagyok benne, ha nem visszuk tulzasba csakis egeszseges lehet minden szempontbol.
    Szerintem ha ilyen jo tarsasagban van a fiad, hogy masok is bojtolnek, akkor sikerulni fog.
    Az internet megvonasod is megertem, azt eleg gyakran szoktam csinalni en magam is.
    A bosszanto embereket nehez kivedeni..erzelmi hangulattol fugg amit csinalnak.En eleg sokmndent tudok kizarni, de vannak napjaim amikor a legkevesebb is eleg:)es eltorik a mecses.
    Koszonom Monika:) en csak probakozom neha, a profi te vagy!!:)

    ReplyDelete