Wednesday, February 8, 2017

Ma....

 ... egesz nap arra vagytam, hogy kisetaljak a  szabadba hoviragot szedni.Ez persze vagyalom, mert miota itt elek egyszer lattam hoviragot, ami lepreselve ma is megvan.Azon tul muhoviragom van es mugyongyviragom:) milyen szanalmasnak is tunhetek...pedig nem vagyok az.Csak olyanra vagyom, ami a legtobb helyen mindennapos..talan cseret is hirdethetnek, juharszirupot hoviragra cserelek:)
Meg nem voltam 17, abban az evben lettem, amikor februarban siettem at a Nagyvarad teren a metroaluljaron,  hozzam setalt egy fiu, hoviragcsokrot adott.Nem akart semmit, csak a viragot nekem adni.Romantikus volt, de ma mar romantikusan megbuntetnek erte.Mily szomoru is.
Aztan irtam errol a hoviraghianyos vilagomrol itt a blogban, egy nagyon kedves lany megszant, csodalatosan bevarrt zsebekbe hagymakat kuldott nekem.Hoviraghagymakat.Pont akkor koltoztunk at ebbe a hazba, cserepbe ultettem el, de akkor jott ket evben egymas utan a polar vortex -40 fokkal, es vagy a hideg vagy en nem csinaltam jol valamit, de sajnos nem kelt ki:(.A gyongyviraghagymam sem szokott:( Mintha direkt ki akarnanak szurni velem.
Nem adtam fel, hogy lesz gyongyviragom, igazi, es hoviragom is...addig lesem a hasonmasokat.


/mas
Megigertem megmutatom a foltos takarom, amit persze nem en varrtam.
Aztan nehany nappal kesobb a ferjemtol kaptam egy penzfat:D ezt ugy vettem valami utalas lehet a vasarlasi szokasomra, azota visszafogom magam.

es nehany erdeksseg a hoviragrol:
A legtöbb orszagban tilos leszedni a hoviragot, vedett noveny.

A latin neve Galanthus azt jelenti: "a tej virag"
A hovirag irritalja a bort es ha lenyelik hasi fajdalmat okoz.
A  hovirag olyan hatoanyagot tartalmaz, az ugynevezett galantamin,  amely hasznos lehet az Alzheimer-ko'r-ra.
A hovirag a remeny szimboluma
    







10 comments:

  1. Tavasszal itt nálunk tele van hóvirággal az erdő. A tiltást én is tudom, bár nem igazán értek vele egyet, mert attól hogy csak a virágot szedi le valaki, még nem lesz baja, csak attól ha kiássa és úgy viszi. Inkább erre kellene figyelni. Gyerekkoromban általános iskolában a fiúk mindig túrákat tartottak, hogy nőnapra szedjenek nekünk lányoknak egy csokorral.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O de szep lehet:)) egyetertek Veled, maga a virag leszedese szerintem sem bun, csak az a baj sok ember azonnal a tulkapasra megy..
      En is emlkeszem, mindig kaptunk hoviragcsokrot, az a fiu is ott vette a metroaluljaroban, akkor meg arultak.Kar, hogy a romantika rovasara megy ez is:(

      Delete
  2. Az a takaróóóóóóóóó, nagyon tetszik.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jajj nekem is azonnal megtetszett, webaruhazbol vettem..a szine meg ugy altalaban tetszik is, csak kisse vasragabbnak es nagyobbnak gondoltam, de nem lehet minden tokeletes:)

      Delete
  3. Nagyon jó a takaród! valami ilyesmit képzeltem el, amikor írtál róla :)
    Azon filóztam, hogy milyen nagy pontosságot igényel ezeknek a négyzeteknek az összevarrása, mert ha valahol már nem stimmel, biztos elrontja az összhatást. Nekem tuti nem jönne össze :))

    A hóvirágról, gyöngyvirágról mindig eszembe jutsz, mikor már itthon kinyílik :)
    Egyébként biztos nem bírja a nagyon hideg klímát, valószínűleg azért nem terjedt el ott felétek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na latod ezert hagytam abba a sajat varrast:D harom darabot varrtam ossze en.Egyebkent meg lehet venni elore szabotta, online lattam azt is.Sot lattam olyan foltosat is, ahol nem szabalyosak a negyzetek, az is jol nezett ki.
      amazon.ca..patchwork blankets...igy kerestem ra.Meg taskak is vannak nagyon jo, ilyen foltosak, de visssza kell fognom magam tenyleg:)

      A hovirag es gyongyvirag kerteszetekben mestersegesen telepitve majus kornyeken megtekintheto, a hovirag valamivel korabban, de a szabadban nem jellemzo.Az oldalsavban van abban a poharban amit egyszer itt szedtem, aztan lepreseltem es kepkeretbe tettem..sajnos megbarnult kisse, de akkor is hovirag:)

      Delete
  4. A takaród tetszik nekem is. Itt az volt a gond, hogy kiásták, s így vitték külföldre az ingyenes(?) és jó minőségű szaporítónövényeket, miközben nálunk kipusztult. Kér érte, mert kedves, a tavaszt hirdette, oly jó volt a tél után, mert a régi telek telek voltak végre virágot a kezünkbe fogni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koszi Aniko!

      Latod igen ahogy fontebb irtam, ez a baj, a tulkapasok..masok azonnal uzletet latnak mindenben, komolyan ugy ki tudok akadni az ilyenen.Pedig milyn szep szokas volt a hoviragcsokor.En mindig kapok viragot a ferjemtol, ilyen olyan alkalomra..de nem tudom megmondani miert , kedvencem a feher szinu virag:))valahogy a legszebbnek latom, mindamellett, hogy a tobbi kultivalt es mezei viragokat is imadom.

      Delete
  5. Küldenék neked egy kosár hóvirágot majd.:)♥
    A foltos takaród gyönyörű!!!!
    Pénzfa? Az milyen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. O de kedves vagy Monika!!:)koszonom!!!szerintem meg fogom rajzolni, ahogy ismerem magam:))
      Nekem is nagyon tetszik a takaro, a szinharmoniaja nagyon eltalalt.

      A Kínai legenda úgy tartja, hogy a pénz fa egyfajta szent fa, amely hozhat pénzt, és szerencset az embereknek és hogy ez a szimbóluma a gazdagság, a nemesség és áldásnak...forras Wikipedia

      Na egy ileyen nevu kisfat kaptam, abban a feher cserepben van...en persze hulyesegbol irtam, hogy biztos azert vette , hogy hozzam mar ez kell:))persze nem koltok am annyit, es sokszor O maga is elkuld.De poennak jo volt:)

      puszillak:))

      Delete