Friday, October 21, 2011

egy anyai pillanat...

...ma eszembe jutott egy pillanat, egy kep, es valamiert le kellett irnom, pedig mar keso van...
... a konyhaban alltam, kicsi terpeszben, ruham a bokamig ert.Kenyelmes szabadido ruha volt.A bokamon finom erintest erzek, ahogy kapaszkodva beul oda, a ruham ala a ket bokam koze.10 honapos , maszos korszaka volt.Meglepodtem, mert ilyen meg nem volt, majd hirtelen elorehajolva kukucst mondtam.Homlokaig huzta a ruham, es folnezett mosolyogva, masodik kukucsnal mar kacagva.Nem kellett neki fegyver, hogy sirva, toporzekolva masra bizzam a konyhat es ot vegyem fel az olembe.A legegyszerubb, legtisztabba gyermekit alkalmazta, a tapintast, a nevetest, az osszenezest.Levett a labamrol ismet.Masnaptol en voltam az, aki fegyverhez nyult, mert szandekosan alltam abban a ruhaban a konyhaba, vartam, hogy ujra jatsszunk, es nem kellett sokaig varnom...

...engem az anyu utyuli putyuli gugyi-gugyi szavakkal, es rozsabimboja voltam sokaig nevelt:)az ismerosom szakkonyvek alapjan neveli babajat.Tilos barmi olyan szo hasznalata, aminek nincs ertelme, igaz a gyermeknek a hangszinen a melegsegen lenne a hangsuly:)Hiszen O sem tud meg beszelni, neha jo lenne olyat hallania, ami hasonlit az o szokincsehez. Kivancsian varom az igy nevelt gyermek miben lesz kulonbozo, mert anyu engem, testvereim es az unokait sem karositotta az utyuli putyulis neveles.

2 comments:

  1. Érdekesek tényleg a gyereknevelési módszerek.Az egyik azt mondja 3 óránként kötelező etetni a picit, a másik meg amikor éhes akkor etess....vagy erőltesd a kanalat, mert nem tanul meg enni, a másik, hogy ne. (én spediel nem erőltettem, a házban volt már egy három gyermekes anyuka, azt javasolta, Edit, ugyan haggyad már, mit kínlódsz este, add oda cumisüvegből azt az inni, vagy enni valót majd lesz ideje megtanulni kanállal enni-jó hozzáteszem pár hónapos babánk volt, mert egyszerre született az enyém is, övé is, és valóban a koránek megfelelő időben kanállal evett) szóval vannak különbségek.
    Nem szeretem, amikor oltári tudományosan kimutatnak valami statisztika félét, és ráfogják, hogy ezért, meg azért olyanok a gyermekek. Pl. hogy ne gügyögjünk nekik, vagy ne engedjük az ágyunkba stb. Jó persze vannak kirívó esetek, egyének, de úgy gondolom egy normális szülői magatartás mellett, normális gyermeket lehet nevelni...

    Nekem nagyon tetszett az a móka, mikor a fiam, pár éves lehetett, mondom neki: Adj egy puszit. Azt mondja: Nem :)) Mondom oké, akkor lopok. És megpusziltam közben mondogattam hogy elloptam elloptam :)) Tanácsoltam neki, lopd vissza. Visszalopta :)) Erre én gyorsan kétszer megpusziltam. Mondom most kettőt loptam :)) Erre ő ís gyorsan adott két puszit, hogy na ő ezt most vissza lopta. Aztán egészen sok pusziig is elmentünk, már a végén számolni sem tudtuk, csak már a fejünk koccant a sok lopkodástól :))))

    ReplyDelete
  2. Edit:) ez a lopos nagyon jo, nagyon aranyos:)
    Talan attol a legjobb, hogy sajatos.NIncs a nevelesre szakkonyv, szerintem kivitelezhetetlen.
    INkabb osztonos, mert szeretni is csak ugy lehet, nem tudatosan.

    Koszi, hogy leirtad!

    puszi:)

    ReplyDelete