Thursday, October 20, 2011

büdös láb=tiszta kéz?...:)


...nehez nap levezetesekent masoknak is tudom ajanlani a konnyed olvasmanyokat a neten, vagy pletykaujsagban.Tokeletes levezetes.
A minap olvasom, hogy felmerest keszitve kiderult a francia ferfiak csak heti egyszer cserelnek zoknit.Ok lettek a budoslabuak:D a nemetek a masodikok. Ezen akkor jokat nevettem. Nehany nap mulva ugyanaz az oldal, ezt azert jegyzem meg, mert ennyire nem figyelnek oda mit hordanak ossze meg vissza:)Ujabb felmeres, es a franciak keze a legtisztabb, mert egy napon merve ok mosnak legtobbszor kezet. Na most kezet mosnak, de zoknit nem vesznek tisztat, ezt tovabbgondolva, a kez kozelebb van az orrhoz, vagyis nem veletlenul van a szaglasunk legfolul:D legtavolabb a labtol.
Beleolvastam a hozzaszolasokba, neha azok jobbak, mint a cikk.Egy no azt irta, O napi 40x mos kezet.Ketelkedve csovaltam a fejem, de masnap szamolni kezdtem en hanyszor mosok kezet. 42 jott ki eredmenynek, es majdnem elajultam amikor osszeadtam este.Komolyan nem hittem volna.Megis a mi ellenallasunk a leggyengebb, vagy talan eppen ezert?!?!
Mult heten marathoni futas volt a kozeli varosban egy 100 eves muszlim bacsi vegig futotta mindenfele problema nelkul, mig futas kozben egy fiatal srac 26 eves meghalt..es ez nem poen, inkabb megdobbento.
Valami nagyon el van szurva velunk, tul tisztak, tul gyengek vagyunk, elmostuk, kimostuk az ellenallasunk, azt hiszem...
Aztan visszaterve a franciak tiszta kezere, szerintem fontos, hogy mit akarunk lemosni a kezunkrol, mert van , amit semmi nem old le, es hiaba mondjak en mosom kezeimet:)


Vidam Penteket kivanok!:) es mar csak 2 nap van a sorsolasig, hajra!

Ti hanyszor mostok kezet?:)

7 comments:

  1. Jót kacagtam ezen a bejegyzésen (legalábbis, ami a higéniai szokásainkat érinti). A maratoni futás és következményei valóban megdöbbentőek...azt olvastam a múltkor, hogy a szójából készült termékek is okozhatják a sok fiatal sportoló hirtelen halálát...hmmm...a dopping szerek nem mi??!! Azok direkte jót tesznek??? Na ne máááá....Őrület!
    Hogy hányszor mosok kezet? Most itt délelőtt 9 óra van, amikor írom a commentem és eddig ma 4x mostam kezet (6-kor keltem)...ha este 10-11-ig leszek fent, akkor emelt szintű matematikával számolva még kb. 20x fogok kezet mosni. Ha pedig főzök is, akkor még többször, bár sztem a 40-et nem érem el.Érdekes...életemben még soha nem számoltam meg, hogy egy nap hányszor mosok kezet-amennyiszer szükségesnek tartom (pl. boltban fizetés után biztosan az az első dolgom, mert a pénz olyan koszos, vagy a buszozás után).

    ReplyDelete
  2. A kézmosás.. :)) Hű még én sem számoltam meg, bár elég sokat mosok, mivel kasszával is dolgozom, szóval jó sok pénzt fogdosok. Amúgy inkább a vásárlásból mikor hazajövök, akkor, illetve a buszon,villamoson való utazás után érzem igencsak piszkosnak a kezem. Meg persze a tudat is, hogy néha milyen egyéneket látok utazni, kapaszkodni....


    Amúgy igen a tisztaság mánia.. na az a másik dolog. Ha pl. egy kisbabát is túl steril környezetben tartják, az sem igazán jó.
    Meg ugye tudjuk, hogy ez is el tud hajlani betegség szintjére, mármint a tisztaság mánia, amikor már betegesen takarít valaki....

    Én is olvastam azt a szójás cikket amit Fróni említ, vagy valami hasonlót, és pont a sportolókról is írt benne, hogy miért halnak meg ilyen fiatalon....

    Az tény, hogy nagyon nagyon sok olyan dolgokkal szennyeznek bennünket, és a tudatlanságunkban szennyezzük magunkat, amiket az üzlet polcairól magunkhoz veszünk, hogy fogalmunk sincs róla.
    Ennek persze az egyén szabhat határt, a tudatosság, hogy untána olvasunk, megnézzük mit eszünk, mibe mi van, stb. Persze sokan akik vakok, ezt nem hajlandóak elfogadni, de ez már az ő problémájuk.

    Amúgy a kézmosásra visszatérve:
    Jézus mikor tanítványaival vacsorázott, s a farizeusok látták, hogy a tanítványok nem mosnak kezet, felháborodtak, s kérdőre vonták Jézust.
    Ő meg így felelet:
    Mt 15.11
    Nem az szennyezi be az embert, ami a szájába kerül, hanem ami elhagyja a száját, az szennyezi be az embert."


    Na persze itt nem azt mondom, hogy egyáltalán ne mossunk kezet :D

    További szép napot mindenkinek.
    Edit

    (jujj már nagyon várom a sorsolást, bár én hétvégén egyáltalán nem leszek gép közelben, csak vasárnap este.)

    ReplyDelete
  3. Sziasztok Lanyok! Froni:)Edit:)

    A kezmosas nalam dobbenetet valtott ki, nem hittem volna, hogy ennyiszer szoktam.Annyira reflexbol jon vagy nem is tudom, de egeszen biztos vagyok benne, hogy a tv-ben latott bakteriumok, bacilusok ellen hirdetett reklamok sokat befolyasolnak, meg akkor is, ha tudat alatt.

    Egy musort lattam egy lanyrol, akinel beteges volt, senkivel nem fog kezet, barmit emgerint azonnal kezet mos.Nagyon sirt, d enem tudja mashogy csinalni..nagyon sajnaltam.

    Koszonom a hozzaszolsatokat, jo kiegeszites volt annak, amit kezdtem! szeretem, ha igy sul el:)

    En is nagyon varom a sorsolast, de nagyon nem fogsz lemaradni Edit, mert en -6 oraban vagyok.Valamikor vasarnap koradelutan lesz meg az eredmeny, este meg mar otthon leszel:))

    puszi, sziasztok!

    ReplyDelete
  4. Ami a kézmosást és a zokni cserét illeti, jót nevettem rajta:)))
    Nálunk most folyik a népszámlálás, a napokban voltak nálam is, kérdések sokasága, többek közt milyen iskolai végzettséged van? Utána közvetlen: írástudó vagy-e? Ebből aztán készül a hasonló statisztika ennyi meg ennyi középiskolai végzettségűből, ennyi az írástudó...:)))
    Várom a sorsolást, számomra nagy kihívás mivel nem szoktam részt venni szerencsejátékokban, nagyon érdekel.
    Puszillak Ágnes.

    ReplyDelete
  5. Kedves Ágnes!

    Akár hiszed, akár nem, én még ennél is többször mosok kezet. Nálam ez szakmai ártalom... :-)
    Egy szakrendelésen dolgozom, ha napi 30 beteget számolok csak (ennél mindig többen vannak), az 30 kézmosás, és nem számoltam még a saját magamért végzett kézmosást (toalett, ebédidő, stb) És persze itthon is többször mosok kezet...
    Zokniból minimum hármat használok, egy feketében megyek dolgozni, a munkában fehéret húzok, hazafelé ismét vissza a feketét, és mint hideglábú éjszakára alvós-zoknit :-).
    Vitamint sem eszek többet, mint az átlag, sőt! Nem szeretem a paradicsomot, a paprikát, a zöldségeket sem, ég a gyomrom tőlük. A gyümölcsökből is leginkább a banánt, ami nem savas. De minden este a laptop mellé az Uram ideteszi az almámat, félbevágva, kivágva a magházát, amit meg kell ennem. És este egy bögre csipkebogyós vegyes teát is itt szoktam megiszogatni...
    Tejet csak a reggeli kávémba teszek, felesen iszom, cukor nélkül. A joghurtot, kész pudingokat és kefirt nem szeretem, mindegy is, mert a sajttól meg, -amit szeretnék- kiütést kapok és így igyekszem kiiktatni az étrendemből...
    És mindezzel együtt véve nagyon ritkán vagyok beteg, idejét sem tudom, hogy mikor voltam megfázva például...
    Nem eszem multi-vitaminkészítményeket sem. De rendszeresen mozgok, reggelente evezek az evezőpadomon, hetente egyszer futok, és tagja vagyok az intézményünk kosárlabda csapatának (amatőr), amely igazából csak télen és kora tavasszal jelent elfoglaltságot heti 1-2 órára, míg készülünk a bajnokságra...
    Kíváncsi vagyok, mit szűrsz le ebből??
    Puszi! babi

    ReplyDelete
  6. Rozsa Kedves:)orulok, hogy jot nevettel.A statisztikakrol ugyanaz a velemenyem, mint Neked:)
    Nagyon orulok, hogy reszt veszel a sorsolasban, sok szerencset kivanok!!:)

    puszillak, szep hetveget!

    ReplyDelete
  7. babi Draga:)) ez nagyon jopofa volt, jot nevettem en is:)
    Azt szurtem ki, hogy a ferjed nagyon rendes ember:D
    szuletett adottsag nyilvan a titka mindennek, es az, ahogy normalis szinten torodunk magunkkal, nem esunk vegletekbe semmivel.

    Sok sikert kivanok a sorsolashoz Neked is, szep hetveget!:)

    puszi,szia!

    ReplyDelete