Wednesday, July 14, 2010

A Rágalom-ról.





Amikor kislany voltam lattam egy filmet, ragalom volt a cime.Ma csak halvany foltok jonnek elo. Egy benntlakasos iskola, egy kislany valamiert rendre van utasitva, 10 ev koruli lehet, nagyon zokon veszi a nevelonotol.Leskelodni kezd, este van, ahogy halad el az epulet mellett, a terem ajtaja nyitva, a nevelono odahajol sugni valamit egy masiknak a fulebe.A kislany ezt mashogy forditja le maganak, elindul az esteben es fulbe suttogva tovabbadja.Olyan tiszta , artatlan vilag volt, hogy nem voltam kepes folfogni mi lett a ragalom, de a ket nevelono, mindketto ongyilkos lett. Ma mar meg tudom fejteni, tovabba azt is, hogy a kislany cselekedetet a harag, a visszautasitas , bosszu mozgatta.

Nehany eve lattam az Atonement cimu filmet, ami bunhodest jelent azt hiszem.Ket lanytetstver, az egyik mar felnott, a masik 13 eves.Kerti es egyeb munkakat vegzo fiu, aki szerelmes a nagylanyba.A kis hug szerelmes a fiuba.A fiu szerencsetlenul a kislannyal kuld vallomast a noverenek, levelben leirva.Maga a level tartalma, amit elolvas, majd kesobb rajuk nyit ahogy szerelmeskednek, a kislany nem tudja, nem akarja elfogadni. Fiatal lany vendeguk, akit egy joval idosebb ferfi megeroszakol, es a kislany a kerteszre fogja. Ragalom ez is, amit visszautasitas es az ebbol fakado harag, bosszu szulte.A fiu bortonbe kerul artatlanul.


Magam is eltem mar meg ragalmazast, megha nem is ilyen komolyat es nem is esett bantodasom, kivulrol nezve nem.De belul, amit senki nem lat, ott tudom, hogy komolyat sebzett. Azt is tudtam, hogy visszautasitas es ebbol gerjedt harag termelte ki, megis, maga a feltetelezes, az, hogy valami hozzam abszolut nem illovel kapcsoljanak, hanyingert valtott ki.Megundorodtam a szemelytol, attol, hogy valami kozom volt hozza.

A ragalom szonak, angolul nagyon sok szinonimajat talaltam, ilyen egyik a maligna, ami rosszindulatu rakos burjanzasnal hasznalt.Igen , azt hiszem a ragalom is egy ilyen, sok kegyetlen ember, akiket valami szerencsetlen deformalas hatasara ilyen apro raksejtek halmaza epit fel, beloluk elindul egy es megprobal burjanzani egy masik emberen.Vannak gyengek, akik nem tudjak kivedeni, nem tehetnek rola igy szulettek, de vannak eros egeszseges emberek, akik a burjanzast csirajaban fojtjak el, mert az igazsagra szorjak, azon meg eletkeptelen lesz.



Minden emberben van jo es rossz, de csak a jo az, ami miatt erdemes elni.