Monday, August 26, 2019

Egy héttel késõbb..

 ..penteken  ismet eszakon jartam, megint homoktovis, masik farm, masik  tortenet, masik elmeny.
Aki reg olvas, mar biztos kiderult hogy nem adom fel a dolgokat...tehat tovabb kerestem es talaltam egy Montgomeryshire nevu farmot,a Kawartha to iranyaban.Hiaba, nekem vagy egy to, folyo , esetleg hegy az iranytum es persze az utvonalon fellelheto latvanyossag, nevezetesseg, tortenelmi szimbolum.Barhova utazom , mindig megnezem mit emlitenek , jelolnek a kornyeken.
Milyen csodalatos is az elme..a nevrol azonnal a walesi bardok vers jutott eszembe, abban emliti Montgomery varat es a var urat..most kivetelesen orultem annak hogy meg kellett tanulni a verset..nagyon sok versszakaval, nem konnyu soraival.
Miota itt elek folyamatosan hallottam a tv-ben az Anne of Green Gables sorozatot...erdekes volt a cime de soha nem neztem.Akkoriban mas temak erdekeltek.Most, miutan megneztem van e nevezetesseg, kiderult az irono eppen itt elt a  Leaksdale nevu pici varosban, ahol maga a Montgomery homoktovis farm van.Egy pap felesege volt, es itt szuletett 13 kis tortenet a regenybol.A regeny klasszikus ifjusagi olvasmany de persze barki jol fogja erezni magat ha nekifog, esetleg a filmet nezi meg.Az irono neve:Lucy Maud Montgomery, 72-ben allitottak szobrot a templom kertjeben.Egy padon ul, amit a neten is megtalaltam es tudtam, hogy eloben is latnom kell, le kell fotoznom.
Csutortokon hivtam fel a farm tulajdonosat, mar masodik kicsongesre valaszolt, nagyon kedves, keszseges volt..tehat masnapra bejelentkeztem.Az ut siman ment, autopalyak kotnek oda, keves masodrangu uttal befejezve.Jott egy magas, vekony, apura emlekezteto bacsi, mosolygott, arca pirospozsgas volt.Kezet fogtunk bemutatkozaskor..mosolyogva megjegyezte , ugye europai vagyok..mondom igen..azt mondta latta az egesz megjelenesemben:) ennek orultem..aztan bemutatta a farmot, meselt a novenyrol, a sajat eleterol..tobb, mint negyven eve el itt, eloszor Torontoban kezdte, aztan kikoltozott...vasarnaponkent un. piacozni is jar a varos szelen szoktak rendezni.Rakerdeztem a farm  nevere..es elmondtam a mi ironk verset  irt , abban is szerepel a Montgomery nev..ez lathatoan  tetszett neki:) O az ironorol nevezte el a farmot.
Aztan odavezetett az arus pulthoz, ahol kivalasztottam mit, mennyit kerek..vettem ugyanis nehany kisebb bokrot, amit a nyaraloba viszunk el. Majd kezfogassal zartuk, es megjegyezte barmikor johetek, csak elotte csorogjek, de online uzlete is van, ha rossz  az ido, vagy nincs lehetosegem utazni.Klassz volt nagyon az egesz.Valahogy olyan, mint ahogy az elsot kepzeltem el, eppen igy.Bemutatkozas, beszelgetes, a farmrol, a novenyrol, onmagarol keveset.Nehany foto.
Visszafele, tole talan 700 meternyire lehetett a templom, a kertben a pados szoborral, az ut masik oldalan az irono haza.
A hetvegeben szakitottam idot , megneztem egy 2016-os feldolgozast a regenybol.
Magyarul is megtalaltam a neten, a konyvet: Zold tetok Annaja cimmel..
Most akkor a homoktovis aktam behajthato, barmikor ha kell kinyithato:) szeretem igy.