Friday, August 20, 2010

Elfújta a szél...




Az a vilag, amelyikben en nottem fol annyira telitve volt informaciokkal, hogy talan jogosan haborodhatok fol, vagy lepodhetek meg,ilyen foku hianyossagokon. Azt vallom, hogy a nem tudas, az nem hulyet jelent, csak hianyossagot, es minden ember eros valamiben esetleg valamikben, de mindent nem tudhat.Nem szoktam lekezelni senkit, es ha nem tudok, elismerem, de szeretem potolni, de ez a nehany amit emlitek emlekszem megdobbentett, es valahol szomorusagot is okozott. Itt jartam iskolaba, fontos volt a foldrajz, orszag varosok elhelyezese, de egy altalanos tudas a fejben. A 19 eves lany, aki itt szuletett , itt nott fol, nem tudta nem azt, hogy hol van Moszkva, de azt sem , hogy mi az.Mindez a hideghaborus korszak utan, amikor mast se lehetett hallani a teveben. Azota sem tudtam napirendre terni folotte.
Sokszor kaptam meg, hogy az itteni emberek mennyire nagyon butak.Pontosan egy evvel kesobb odahaza beszelgetes kozben egy no, aki nem 19 eves volt, 33, hasonloan allt New Yorkkal, nem tudta mi az.Ez Budapesten erintett meg.Tehat a foldrajznak semmi koze egy ember nem tudasahoz, ezt kesobb meg ennel sokkal jobban megtapasztaltam.Mar csak azert is, mert mindig taszitott az altalanositas.
Vannak regenyek, amiknek ugy kepzelem akkora hiruk, viszhangjuk van, hogy ki ne ismerne.Meg idetlen viccek is szuletnek roluk. A napokban szembesulnom kellett azzal, hogy valaki nem tudta mi az, hogy Anna Karenina.Na ez fajt.Marcsak azert is mert nem itteni lany volt.Hogy lehet ugy elni, hogy valaki nem olvasta, vagy nem nezte meg valami ha nem is legjobb de modern feldolgozasban? Hogy lehet , hogy valaki nem ismeri az Edentol keletre, vagy az Elfujta a szelt?Ha mashogy nem is, de legalabb beszelgetesben el tudja helyezni, hogy eszik e vagy isszak.Meg azt feldolgoztam, hogy Egeto Esztert csak nehanyan , de a korabbiakat nem tudom elfogadni.Mast sem hallok csak azt, hogy nincs idom nincs idom, az embernek arra van, amire csak akar, szerintem.
Ezek fajoak maradnak bennem, ez kicsit olyan, mintha valaki a templomba kalapba megy be, vagy hangosan beszel, vagy a temetoben magyar notat enekel es kozben csardasozik. A mai informacihompolybe igazan beleszurhatnanak ilyet is ide oda.Nem kell konyvtarba battyognunk, minden egy ujjnyira van tolunk, de ugy latom megis a hirozonnel sok olyan szep, fontos sodrodik el, amit nem lenne szabad engedni.
Vagy csak egyszeruen elfujja a szel, homokbuckaba temeti, de majd valaki arra jar, belebotlik es lehajol, kikaparni, leporozni..