Wednesday, August 25, 2010

Az otthonka.

"Az otthonkától a szexi kötényig

Az otthonka különleges ruhadarab, mely még ma is tartja magát, és nem hiányozhat a vidéki asszonyok ruhatárából. Az otthonka kultusz mintegy hozzánőtt az asszonyokhoz, a korábbi felfogás, miszerint "nő ne legyen kötény nélkül a konyhában" a múlt évszázad végén otthonka viseltre módosult.



Az igazi otthonka máig is nejlonból készül, praktikus darab
(kivéve talán a tűzállóságát), nem kell vasalni, nagyon hamar megszárad, gyakorlatilag elnyűhetetlen, így anyáról lányra szállnak a legjobb darabok. Az 1970-es években, akinek nyugatra szakadt rokonai voltak, még a kultikus több száz oldalas, színes ruhakatalógusokból is hozzájuthatott egy-egy remek darabhoz, mely jobb minőségű anyagból volt, divatosan szabva. Parti Nagy Lajos a hosszú elnéniesedés attribútumának nevezi eme praktikus holmit, mely nem vásárolható, hanem "terem magától" . Személyes kedvencem a téli otthonka turbó, ahol is mackónadrág fölé kerül az otthonka, és természeténél fogva akkor sem kerül le viselőjéről, amikor az kiugrik a sarki boltba, így jön létre a mackónadrág-otthonka-télikabát viselet."



Ezt a cikket kalandozas kozben talaltam, es annyira tetszett, hogy athoztam ide.Nekem soha nem volt otthonkam, tobbnyire szoknya polo itthon, vagy valamilyen szepen hangzo szabadido ruha.Mar latom megszakitottam valamit, mert a csaladban csak nekem nem volt.Az is lehet potolom, es veszek egyet,ha nem is viselem, de elmondhatom van otthonkam:)
A turbo valtozat leirasa nagyon tetszett.