Thursday, October 18, 2018

három praktika...

 Szamtalan olyan tudasra tettem szert, ami kimaradt volna az eletembol, ha nem itt elek.
Nem mindig tudom megfogalmazni magamnak, hogy ennek oruljek vagy sem.B. biztos azt mondana, Anya ez kimaradhatott volna:)
Ebbol a birtokhalmazbol most harmat kivalasztottam megosztani.


1.A viraghagymakat duggatas utan, miutan a folddel is betakartuk, szorjuk be babapuderral, a mokusok es egyeb allatok a puder illatat nem kedvelik. 

2.A goreny befujasat paradicsomszosszal kell megoldani, erosen bedorzsolni vele, ha lehet valamilyen kadban.

3.A voroshagymat a  hutoladaban kell tarolni, nem fog csipni, nem fogunk konnyezni tisztitaskor.

Minden pont ellenorzott, megtapasztalt, konkretan a mokusokkal ujbol kiasott csatabard miatt  jutottak eszembe.Az elozo hazban nagyon sokat harcoltunk, nem hiaba indianok foldje:) valahogy mindig megvartak, amig elmegyek otthonrol, akkor akcioztak...mig vegul a szomszednenim mondta a hintoport, es valoban mukodott.Itt most egy egy edennyel elfedtem a frissen duggatott hoviraghagymakat de nem tudtam tuljarni az eszukon.Most uj hagymaim vannak, ha nem is hovirag, vettem pudert, kivancsi leszek mukodik e meg.Mint megtudtam a friss fold szagara mennek, ott kotornak, szedik elo a termest, de a puder elveszi a fold szagat , maga a puder   illatat meg nem kedvelik.
Ez a tudomanyos magyarazat:)
A hagyma is szuper megoldas, eppen annyira veszi ki az erejet a huto, hogy ne csipje a szemunket, de egyebkent friss marad.
A paradicsomszosz szinten kiprobalt, le is irtam itt a blogban valahol korabban..de en meg ket hetig ereztem a kutyan, ha egeszen  kozel hajoltam.

kutyafurdetes paradicsomszoszban, gorenyfujas utan:

hagyma a hutoben, az also fiokban:
*az also ket foto a netrol valo.