Monday, October 8, 2018

Hálaadásra....


Kerestem nehany H betus szot,
haza, honvagy, huseg, hullam,  hajnal, hit, hely, hideg, Humor:)
A humor az elet fuszere, irtam mar nehanyszor., mindig hasznalom is:)
Nem tudom mi volt velem, egesz  mult heten arrol almodtam, az elso falatrol, amikor a pulyka, a toltelek es az afonya lekvarfalat a szamba kerul, amikor osszeragva erzem a nyelvemen a tokeletes izharmoniat.Borzasztoan keszultem, fogalmam sincs miert de valami olyan erzes keritett hatalmaba, hogy ez lesz az utolso ilyen unnep, igy, soha tobbe.
(zarojelben megjegyzem, semmi bajom, mindannyian jol vagyunk, minden rendben, es megis, zarojel bezarva)
Hajnal hatkor ebredtem ma, keszitettem egy cappuccinot, amivel meg visszamentem az agyba, ott ittam meg.Kozben fejben rendeztem a feladatokat, sorrendet raktam mivel kezdek, hogy haladok majd.Igazi strategikus vagyok:)
Mig maskor mindig hatalmas pulykat valasztunk, most kivetelesen ket kicsit vettem, kisebbet a megszokottnal.A slow cooker ugyanis evekig ult a dobozban a polcomon, de az iden hetente hasznalom, receptek tarhaza tarult elem, igy a pulykamell is.Vartam, hogy majd tesznek ki friss mellet, de sajnos hiaba, csak fagyasztott volt.Tervet modositottam..az egyik pulykat megtoltom, ahogy szoktam, a masiknak a vegtagjait levagom, abbol leves lesz, a mellet egyben a slow cookerbe teszem.
A menu talan tul "nagyra" sikerult, nagy ugykent kezelem ezt a hetveget-mert nem is lehet kicsikent. Ev kozben, legyunk oszintek ! hanyszor allunk meg halat, koszonetet mondani azert hogy vagyunk, hogy egymasnak vagyunk, amiket elerunk, amink van.Szerintem nem elegszer.Mielott tul szentimantalis, csopogos sorokban folytatodnek , legyen itt a mai menum:
-Pulykahusleves
-Egeszben toltott pulyka
-Pulykamell egeszben a slow cooker-ben
-Krumplipure
-Arato rizs koret
-Edes krumpli hasabok a sutoben,vegyes zoldseggel
-Baconos kelbimbo/sparga/vekony zoldbab
-Gravy avagy barnaszosz, afonyalekvar
-Glazed sult korte/alma
dessert:
-Sutotok pite, Turos pite, Francia almatorta pekan dioval

7 korul aztan kivittem a cappuccinos bogrem, megmosakodtam, eleg valasztekosan feloltoztem, meg kis smink is lett es gyongynyaklanc( Julia Child copyzva :) Majd beleptem a  konyhamba, magam kore tettem a Pioneer woman kotenyem, megkotottem, lesimitottam, kozben fele is gondoltam egy keveset..ugy mindenki fele, sokat kaptam toluk, ezert is halas lehetek.
Majd mosolyogva magam ele suttogtam:


Akkor kezdodjon a varazs!/Let's the magic begin! 



az a bizonyos elso falat
 sutotokos pite
 gravy boat a barnaszosszal
 arato rizs , melyben piritott mandula, gomba, es aszalt afonya  is van
friss, aszalt es afonya lekvar...a toltelekben is volt, a hushoz lekvarkent, es frissen dekoraciokent

utolag is : Happy Thanksgiving 2018!:)