Thursday, September 28, 2017

alma cobbler....



Tegnap eleg haragos felhok kusztak be a varosunk fole, aztan nem esett megsem ,csak szep lassan,olyan nekemvaloan lehult a levego,,foleg ejszaka.Reggel 12 fok volt nagy oromomre.Soha nem hittem,hogy ennyire fogok orulni egy lehulesnek.Az elmult napok/ hetek forrosaga alatt gyakorlatilag csak ittam, foleg vizet, nem kivantam enni semmit,meg gyumolcsot sem nagyon.
Ma,amikor vegre normalisan lehetett oltozni, amikor hajnalban jol esett a paplant magamra huzni,amikor vegre ehes is voltam,meg kell  ezt unnepelni..mar szedtem is ossze az almakat,,2 zold 3 idared es 2 birsalma...ebbol erdetileg kompotot szerettem volna,de felaldoztam oket a cobblerhez..
Az almakat megmostam , megpucoltam,,vekony hasabokat vagtam beloluk..elrendteztem a kivajazott tepsiben,,ranyomtam egy egesz citrom levet,,2-3 kiskanal vanilia kivonatot,,3 kanal mezet..fahej izles szerint, ½ bogre barnacukrot,,,es ezt kezzel jol osszekevertem, majd bedobtam a sutobe 20 percre.A birs miatt extra idot adtam neki.

Addig osszekevertem 1 bogre lisztet ½ bogre barnacukorral.6 kanal vajjal egy tojassal keves sutoporral...kivettem a tepsit kanallal raszaggattam a tesztat  de elotte enyhen megpiritottam a pecandiot es abbol is szortam rendesen..vissza a sutobe, addig elkeszult a hab.

Sajnos nincs porcukrom, ugy szebb volna..de az illata feledtet velem mindent...hab helyett fagyival is ehetjuk, vagy csak ugy magaban…
Ez lett az en oszkoszontom..az almacobbler...



*Csili  legujabb ruhaja..