Tuesday, May 24, 2016

Lányként...

 ... olvastam Balazs Anna: Egy eleted van cimu  konyvet,  elbeszeleseket, ket kisregenyt  foglal magaba.Ezek kozul az egyik a cim:Egy eleted van.Masodik vilaghaboru idejen egy asszony egyedul marad gyermekeivel(7).A tortenet a viszontagsagokat, az onfelaldozasokat, emberseget es embertelenseget dolgozza fel.Az anya a kulcsfigura, belole indul ki minden, kore epul minden.Erosen belem ivodott, emlekszem ra jol.A ferje a haboru vegen hazajon, de mar semmi nem lesz olyan, mint volt.Vegulis a no meglatja egy masik novel, fiatalabbal, majd 56-ban el is hagyja ot is, az orszagot is azzal a novel, akivel mar kozos gyermekuk is van.Plusz az ikrek is csatlakoznak hozzajuk, Edesanyjukat magara hagyva, aki mindent elkovetett a nehez idokben.Egy osszetett cselekmenyu, nagyon jol irott regeny.Mennyire megmaradt bennem ahogy a reggelik keszulnek..ahogy mindenki kap valami pluszt a legnyomorusagosabb korulmenyek kozott is.Mosoly a szendvicsen pl.Minden gyermeknek van valami, ami csak az o szokasa.Az asszony ismeri mind, bele is viszi fokent a reggelekbe.
A vegen , ennyi gyermek mellett magara marad, de nem csugged.Tervezi a kulfoldre szakadt gyermekek latogatasat, meg az otthoniakkal is kapcsolatban maradni,. segiteni ahol tud.


Ma piros lampanal vesztegelve lattam egy hajlektalant ulni a foldon/betonon.Nezett maga ele.Belem feszkelodott millio erzes, millio kerdes.Vajon mire gondolhat?Mi az, ami mozgatja, ami ebredesre birja a masnapokon.Vannak e  tervei,almai, celjai?


Hajnalban ebredtem kulon azert, mert a hosszu hetvege utan, vagy ellenere, kint sutogettunk..a ferjem krumplifozeleket kivant:) 5 utan keszitettem el , hogy  friss legyen..mainapi, nem maradekizu a hutobol.


B. amikor iskolaba szendvicset hordott, a zacskora szivecskeket rajzoltam neha.Tudom hogy issza a kakaot, hogy szereti a szendvicset, a bundas kenyeret.
Vajon o tudja e meg ezeket, azt, hogy en milyen kincseket orzok.Meg is kerdezhetnem, de ugy mas lenne.Valaki ha megszerezne a valaszt, az lenne igazan jo.
A ferjem vajon gondolt e arra, hogy miatta, hogy friss legyen neki, hogy csupan ezert ebredtem ma a szokottnal is korabban.Hordozza e ezeket a pluszokat magaban?
Igy jutott eszembe ma Balazs Anna..megrendeltem a konyvet sebtiben.Szeretnem ujra olvasni.Ad e ujat ennyi ev utan.
Es persze csakugy ,mint a regenyben az anya,en sem azert adom a pluszokat, mert visszavarok, elvarok...csak neha jo lenne tudni pontosan ugy kezelik e, mint ahogy adva vannak ezek a privat simitasok.A szereto ember onzosege.Maganak akarna a gondolatok egy reszet is...vagy csak en vagyok igy ezzel?konnyen lehet:) vallalom.