Sunday, April 20, 2014

Húsvét Vasárnap...



...egyszer lattam egy filmet, melyben a fohos kamaszeveiben 4 evet egy masik orszagban el, majd ujra hazakerul.Utana felnott koraban minden evben egyszer elutazik abba az orszagba, odall a kozepiskola ele, es emlekezik.Emlekezik, almodik.Emlekezik arrol, ami volt, almodja azt, amilyen lehetett volna.
Kisse, reszben hasonloan viselkedem, erzem magam Husvetkor.Talan 5 eve tortent, amikor elmentem egy templom mellett, Husvet Vasarnap reggele volt, majdnem balesetet okozva a latvanytol.A templom udvaran unneplobe oltozott ferfiak, nok, gyerekek alltak kosarral maguk elott.Nagyon szep himzett, nem himzett kendok logtak ki, benne a jofalatok, a barka, viragok. Lehelyezve maguk ele, ugy alltak a kosar mogott varakozva.
Azota minden evben elmegyek oda, a templom ele en is es nezem oket, ha tehetem.Egyszer otthon felejtettem a fenykepezom, ketszer keson erkeztem, mar az utolso emberkek hagytak el eppen a templomot mire odaertem.
Ma idoben erkeztunk, geppel egyutt.
A ferjem azt mondta:jovore keszitenem kell egy ilyen kosarat...


* A húsvéti szertartásokhoz kapcsolódik az ételszentelés szokása. A sonkát, bárányt, tojást, kalácsot a templomban megszenteltették, ezután mágikus erőt tulajdonítottak neki./ forras:listamania.hu