Tuesday, June 1, 2010

A válásról.


Megy a tv, teszek veszek, salatat ujitottam eppen, amikor megallt a kezem, Al Gore es felesege 40 ev hazassag utan valik, az indok: eltavolodtak egymastol.(????)
Negy gyerekuk van, unokajuk.
Kozpiskolai sweethearts, hazassag eleg gyorsan, hiszen Al csak 62 eves.
Sokszor emlitette a feleseget, mint az elete szerelme, amit a negy gyerek is mutat valahol, mert ugy tudtam az igazi szerelem az, ahol 3 gyerek szuletik, amikor egy no harmat ajandekoz egy ferfinak.
Hat akkor ez mind keves volt, az a negyven ev keves volt arra , hogy osszenojenek?es a gyerekek unokak nem pokhaloszeru szalakkent szottek oket korbe?
Es most mi lesz?Ez nem az a kor , amikor ilyen meretu valtozasokat tervez maganak egy ember.Vajon megis merre elore?
Nagyon sok olyan nagy szot hallottam es olvastam ettol a hazaspartol, hogy most az a gondolat jusson eszembe:

Sokszor a ki nem mondott szavaknak nagyobb erejuk van, mint a kimondottaknak..

10 comments:

  1. Hát igen, politikus:-(( No meg Nóbel békedíjas ember, hogy nézne már ki, ha nem mondana nagy szavakat, valahogy meg kellett szereznie a szavazók szimpátiáját, smink és púder.

    ReplyDelete
  2. Nekem a válásról támadt beszélhetnékem a post kapcsán, aztán rájöttem, hogy nem, arról mégsem lenne jó beszélgetni.
    Aki megteheti, becsülje meg azt aki/ami neki van, mert nem biztos, hogy máshol/mással jobban járna....- most épp ezt gondolom, máskor meg kicsit mást :)

    ReplyDelete
  3. Szia!
    Kreatív díjat ajándékoztam neked! Kukk be hozzám!:)

    ReplyDelete
  4. Szia Lili:)

    Igen ez mind igaz sajnos, csak az ember azt hinne a maganelete legalabb oszinte.
    Mindenesetre furcsa, hogy ennyi ev elidegenit, nem kozel hoz.

    ReplyDelete
  5. Szia Banyuc:)

    Teljesen ertem, hogy nem egyformak a gondolatok, mindannyian igy vagyunk ezzel.Megis tudod furcsa, hogy ennyi gyerek, unoka, es evek utan nem kepesek masik szintre tenni a kapcsolatot, es inkabb ezt valasztjak megoldasnak.Azt is hozza kell tenni, nem egyediek, egyre tobb ilyen van napjainkban.
    talan megis igaz, hogy szuletesunket tekintve nem vagyunk monogamok?nem tudom.Nem 70 felel haladva kene ennek elojonni.Vagy csak annyira megvaltoztak a sok inger hatasara, mert nekik sem volt unalmas eletuk..teny, hogy erdekes dontes.Mondjuk nekem a pasi soha nem volt szimpatikus, de ez semmit nem befolyasol.:D

    Mas:lattam, hogy megnezted a filmet, nekem is tetszett es en raadasul 3D ben moziban lattam a fiammal.A latvany es a tema is magaval ragado volt, mese.Nem vagyok kotozkodo egyebkent, csak ejjel tenyleg sok hulyeseg jut eszembe:)

    szep estet:)

    ReplyDelete
  6. Szia jegsziv:)


    Eppen mentem gratulalni hozzad, amikor lattam, hogy en vagyok az egyik:))
    Nagyon szepen koszonom itt is, nagyon kedves vagy!

    ReplyDelete
  7. Ágnes ugyanezt gondolom a válásról!
    Sőt hozzágondolnám még azt is, hogy majd újra visszakanyarodnak egymáshoz, sokan vannak ezzel így, egy kicsit különválnak aztán rájönnek, hogy mégis csak egy az életük.

    ReplyDelete
  8. Ambivalens nekem ez a válásos történet.
    Egyrészt csodálom a bátorságot, amellyel 40 évnek tesznek pontot a végére - hogy a még hátralévő időben változtathassanak az életükön. Másrészt érzem kicsit azt is, amit Te fájlalsz.
    Szerintem ez még mindig jobb, mint a végén együtt maradni, de megcsúfolni és csúnyán becsapni egymást.
    Tisztán kimondani, hogy nem megyünk együtt tovább - nekem szebb. És szerintem sem monogámiára születtünk, egyéne válogatja, hogyan oldja meg az életét ezzel kapcsolatban.

    ReplyDelete
  9. Tegnap még írtam volna bővebben a témában, csak kicsit sürgetett egyéb tevékenység, így most folytatom a gondolatsort:

    Talán Ők,most lettek annyira bölcsek,hogy nem érdemes tovább hazugságban élni csak a kifelé kötelezően rózsaszín kép mutatása miatt, hisz politikusoknál, ismert embereknél ez "elvárt".

    Házasság és családpárti vagyok, és tudom, hogy egy házasság mindkét FÉL részéről kisebb-nagyobb megalkuvással jár, az EGÉSZ érdekében. Két teljesen idegen embernek kell felvenni az azonos ritmust, ami sokszor még a vér szerinti családtagokkal sem mindig sikerül. A botladozásokat csak közös akarattal, egymásra figyeléssel és szeretettel tudják korrigálni (hisz valljuk be nehéz időszakok szinte minden házasságban előfordulnak). Ha ebből valamelyik is hiányzik, bizony a közös tánc helyett szánalmas, fájdalmas "lábrataposás" kerekedik csak ki.
    Nem tudom miért a táncra asszociálok most ebben a témában, talán, mert ahhoz is elengedhetetlen a hasonló ritmus felvétele és az egymásra figyelés. Ugye mindannyian táncoltunk már olyan partnerrel, hogy alig vártuk a zene végét, mert szenvedtünk a botladozás miatt:))) Nos, ilyen esetben bármilyen fájó is, táncpartnert kell cserélni, vagy árulni a petrezselymet:))

    ReplyDelete
  10. Lanyok!

    Koszonom a hozzaszolasokat!

    Lili! a tanc, mint hasonlat tokeletes, van is egy ilyen dal..Leonard Cohen: dance me to the end of love:)

    bera!
    eyg pillanatra azt olvastam bele, hogy nagy batorsag 40 evig egyutt elni:)freudi elolvasas?:)talan

    banyuc!
    az ujra egymasra talalasra kicsit eltulozva, de ujat irtam:)de valoban sokban latjuk ugyanazt.

    ReplyDelete