Monday, June 3, 2019

a kertészet a felnõttek homokozója...

Az elojelzessel ellentetben csodalatos napos hetvegenk volt.Szombaton is csak ejjel esett az eso, mintha valaki meghallotta volna a keresem.
Alltam a kerteszetben, 2 penztar mukodott, mindkettonel kigyozott a sor.A kijaratnal a foldon ket kekes feketes madar hempergett, oket nezte mindenki mosolyogva, fittyet hanytak az emberekre.Ilyet en meg nem lattam.Aztan a madaraktol elvonatkoztatva az jutott eszembe mennyi minden megjelenik a pusztitasrol, amit az ember a termeszetben veghez visz, ugyanakkor senki nem ir ezekrol az emberekrol akik velem egyutt itt allunk sorba ujra es ujra, csak azert hogy epitsunk, szepitsunk.
Na jo nem az en kertem, de neha igazi muveszi alkotasokat latok..es persze ahhoz kepest ami az adottsagom, csupa beton minden, mar en is varazsoltam.A fonti mini kertem, a lenti sarkok, melyeket maximalisan kihasznalok , szamomra igen nagy eredmeny.
Olyanok vagyunk itt a novenyek kozott gondoltam el, mint a gyerekek a homokozoban, de komolyan.En a sutes fozest is igy elem meg a mai napig, pedig mar nem most homokoztam:D
Bar a termeszet alkotta osszevisszasagot kedvelem, a novenyek rendezetlenseget, de szeretem a lakonegyedek apolt, gondozott kertjeit is.Szamtalan szemet gyonyorkodteto van.Azt hiszem tervezni(rajzolni) fogok  valami alkalomhoz illo dijat , kepzeletben vagy virtualisan megajandekozok vele minden kertepitot , elhelyezem a blogom jobb folso sarkaban.Nincs azzal semmi baj, ha elismerjuk egymast-magunkat egy kicsit:)
Szoval tegnap ket kerteszetben jartam, ket napszakban, hogy teljesen kerek legyen a napom.A masikban meglattam a rhododendron viragot, amirol az a szep filmdrama jutott eszembe..ejszakak Rodanthe-ban...bar a novenynek es a filmnek semmi koze egymashoz de megis a hasonlosag vitt a megvetelre.Az evszak elejen hatalmas elhatarozas, hogy az iden csak nehany nagy novenyt veszek, kaspoban..hat ezen mar reg tul vagyok:) a viragok addiktja lettem, a szoknyak es ruhak utan..de azert az esore annyi mindent ra lehet fogni elven,  (pl a szamtalan novenyvasarlast)  igy  melle egy egy uj szereles is becsuszott.Ma reggel 2 fok volt, de napos hideg, ami elegge a kedvencem is.A vastag kardiganom csak bedobtam a kocsiba, libaboros lettem a hidegben, faztam juniusban...






* ebben a sarokban csak szurke beton volt, minden az en ket kezem munkaja, a bogracshoz a teglakat is en festettem..es hat nagyon buszke vagyok magamra:)