Saturday, March 16, 2019

írás a padról...

 Volt egy ronda padom..(cserelodve az igeido),kidobtam az  idei lomtalanitasban..tavaszi megujulas cimen , talan a misztikus hetes is dolgozik bennem , talan ennyi idore volt szukseg az elengedeshez, nem tudom de nem is  igazan fontos ez.Azt mondtam a padot is dobjak ki, aludtam is mar ra, nem bantam meg.Van valami jo erzes abban, ha az ember maga hozhat dontest, ha elerkezhet kozben a megfelelo idoponthoz, ami kivaltja, ha nem korai, ha nem eroltetett, ha eppen jokori.Ez a felnott kor luxusa is lehet akar.A mai kor erdeme, a sok mellett, a megujulasi lehetoseg, az uj utak felfedezese, legyen az akar egy mas butordarab a kertben, vagy egy uj formaju pad.Meg nem tudom milyen lesz az idei kertem, a sziklas sarokban mi kel majd eletre, lesz e egyaltalan visszatero noveny.Nagyjabol egy hete van melegebb ido felenk, plusz, olvadas,ha ejszaka minuszos is meg a homerseklet.Csupa mocsok, szurkeseg, sok eso, nem eppen tetszetos a taj egyelore.Rajzolgatok, tervezgetek...informaciok utan kutatok, velemenyeket olvasok.Aztan majd lesz, ami lesz.
Halottas bucsuztatasnal itt az a szokas, az elhunytrol valami jo, szimpatikus kep nagyitott kihelyezese a beszed alatt.Ehhez hasonlitottam a kidobott padomat, kerestem egy szamomra legkedvesebb kepet..pedig igazan sokszinu volt a nehany ev alatt.Igy ezzel a fotoval/irassal vegleg elengedtem,az utjaink kulon valtak, szerteagazodtak.



 Korabbi iras

"Van egy ronda padom, semmi nem szep rajta, a formaja, ulni abszolut lehetetlen, mert a hattamla eppen a vesenkbe nyomodik, ha megis lehuppanunk.Az elozo haz maradvanya.Semmit nem hoztam a kertbol , csak a padot.Senki nem ertette miert, en igen.
Eloszor akartam a kiskutat, meg egyeb viragtartokat, de aztan ugy csinaltam, mint a  no a Napsutotte Toszkanaban, mindenre mondtam nem, az sem kell, az sem, csak ez az egy pad kellett.
...Rengeteget rangatom, huzom vonom, mert a madarak , mokusok folotte esznek , ra es ala hullik a sok maghej.Takaritaskor szoktam rangatni, megsincs semmi baja, marad eros, stabil.Kezd valamit szimbolizalni nalam, amit meg nem tudok megfogalmazni, de korvonalazodik.Ugy hataroztam minden evben le fogom festeni ezentul es mindig uj szint kap majd.Barhova kerulnenk is esetleg, jon velem.Valamifele sorstarsak lettunk."/2014 Junius