Saturday, August 11, 2018

heti megérintõs...


A gepesitett vilagban, ahol mar nem beszelunk, inkabb leirjuk, valoszinu elvesz az erzelem.Esetleg nemelyik eszkoz erzelmet taplal, igy letjogosultsagot arra, hogy mindig velunk legyen, egeszen a kozelunkben:)Kepesek vagyunk szeretni egy telefont pl..mert ugye osszekot, elsosorban, ma mar millio egyeb funkcioval, es mert a telefon nem tud visszaszeretni, mi ettol fuggetlenul igen, meghalni is ha elvesz.Talan ez a kulonbseg gep es ember kozott?:)bizom benne nem csak...
Hajnali elso ebredeseim ujabban , kulonosen hetvegen, barhol is ebredek fel, mi maradt meg bennem az eltelt hetbol, ami erzelmileg megerintett.Ugymond kimozditott az idonkent gepies, robotosnak hato viselkedesbol.
Ma ezek jutotttak eszembe..
Megyek keresztul a varoson, erre is arra, minden iranyba, szebbnel szebb parkokat latok, elokerteket, gyonyoru landscpae, gazdag novenyekkel.Egy egeszen kicsi radiuszban is oriasi termeszeti  gazdagsag letezik.Ott is nemes novenyek pompaznak, ahol ember hozza sem nyult a foldhoz.A szel, a mehek porzasa egyertelmuen elvegezte feladatat.
Es akkor itt vagyok en ebben a beton vilagban, ahol eppen nagyon keves a novenyzet, probalok ezen valtoztatni kisebb nagyobb sikerrel..kivul a kerites sarkahoz ultettem egy egynyari bokrot, ami hatalmasra megnott..olyan szine volt, mintha vilagitana, egeszen magara vonta a tekinteteket..het elejen tolatok ki, csak azt erzem a sarokban uresseg tamadt, valami hianyzik..nehany masodperc kell az allandoan tulterhelt agyamnak, hogy belem nyilaljon, a viragom valaki ellopta!?!?...ezt az egyetlen sarki szepsegem, gyonyorusegem..sokkba kerultem..nem a kar, ami ert, anyagilag semmi volt..kevesebb, mint 1 dollar volt a palanta, nem is tudtam,hogy ilyen szep lesz..de majus eleje ota neveltem, gondoztam, ontoztem, etettem, neha beszeltem hozza..hogy milyen szep lett..az dobbentett meg, hogy ebben a novenyekkel , egyeb termeszeti kincsekkel ilyen gzdag vilagban eppen az en egyetlenem vittek el..miert?

A kiarusitasban vett bluzomban mentem egyik nap, ujj nelkuli, hatvanas evek stilus, a gallerjan egy kovekkel kirakott virag van, aminek termeszetesen zold a levele..beszelgetek az ugyfellel, meg soha nem lattam..megjegyzi milyen jo, legalabb a paratol megszabadultunk..igen, mondom, kellemes friss volt a levego..aztan egeszen varatlanul megkerdezi..Ir vagyok?  gondolatban vegig merem magam, nem voros a hajam, a borom sem szeplos..az akcentusom sem ires, vajon honnan a kerdes...visszakerdezek, mert a galleromon a virag zold:) mar tobbszor hittek francianak, meg magyarok is, meg otthon is egyszer:) most akkor ir lettem...persze megmondtam kiletem, de lattam az ugyfelt nem gyoztem meg teljesen...valami azert remlik, hogy joban vagyunk veluk, majd megnezem a szalakat...
Es ha mar az irek, meg het elejen vettem egy parnat.Veletlenul a hegyen jartam a konvesboltban, ahol azok a nagyon szep naplok vannak.Ott is nyari vasar volt,  a parna egyebkent kozel 40 dollar, tularazott, soha nem veszek itt ilyesmit de most az volt irva$9.50..hat jo, zold is es a szokapcsolat rajta kedvencem.Nehany konyv, es a parna a kezemben allok be fizetni...a parnat hagyta a vegere a penztaros..ram nez..es megkerdezi ismerem a learazasi szokasukat? mondom nem, parnat meg soha nem vettem..szoval kiderult a parna tartalma 15 dollar, a kilenc otven csak a huzatra vonatkozik...ugyes, allapitom meg fejben..azonnal kapcsolok, megtrefalom..akkor en csak a huztatot kerem:) a no nez ram elkepedve, nem tudja szetszedni:D mondom csak vicceltem, mindegy mar nem hagyom itt, de ugyes megoldas...

Tegnap ejjel meg olvastam, fel11 volt..en ilyenkor mar aludni szoktam altalaban..B. bejott, leult az agyam vegehez..eleg sokaig beszelgettunk, apro, semmi nagy dolgokrol..ereztem, csak a beszelgetes maga a fontos, az, hogy csak egymasra figyelunk..az egesz napi egyeb dolgoktol valo elvonulas, kis sziget amit adok, adunk egymasnak..mar par eve tart ez, ha ebren vagyok, idonkent beul az agyamhoz..ilyenkor mindig eszembe jut, amikor kicsi volt, ez pont forditva volt..en ultem az agy szelen, enekeltem az altatodalt, lampat tilos volt kapcsolni, latni is akart mig el nem aludt..szoval most O ul itt, mert hiaba 186 magas, 13-as labu es 23 eves, es komoly, felelossegtudo..de egy heten egyszer kell , hogy mellettem talan eltorpuljon, lelekben ujbol olyan kicsi legyen, mint akkor ott , ahol lehunyta ket szemet O is es elaludt kisbalazs...