Saturday, August 5, 2017

mimóza/ egy hetes ..

 Evek ota probalok gyongyviragot, hoviragot termeszteni, na jo csak magam rreszere nehany bokorral, a szepsegeert , a latvanyert csupan.
Nem sikerul soha valamiert.

A gyongyvirag eddig kibujt, levelet is eresztett de virag az nincs..meg a  masik hazban volt egyetlen egyszer, egyetlen gyongy:)valahol meg is van orokitve itt a blogban.Szo szerint igaz gyongykent csodaltam.
A hovirag elo sem bujik, pedig a kozelben mar talaltam egyik evben.Arrol is van dokumentum, le is preseltem.
Szivemhez kozel all a mimoza virag, eppen ezert egy rossz napomat probaltam feldobni, amikor ket helyrol is rendeltem magot.Hatha az egyik kikel.Ket hete aztan youtube-s oktato video nezes utan, elultettem a magokat.
A cserepeket is gondosan valasztottam, megneztem melyik illene hozza, ha megis erdemesnek tart arra, hogy elobujjon.A magokat melegvizbe aztattam feloran at, addig megtoltottem a cserepeket homokkal.Majd szepen elrendeztem a homok tetejen es betakartam.A tornacon rendeztem el oket az ablakban, fenyt, meleget kapnak, tolem meg vizet ha kell, mert fontos a paras levego tartasa.
Most egy hetesek, a zoldek..azt hittem a masik, a madaras cserepben nem is fog kikelni, hiaba ultettem at a mentat miatta, de aztan tegnap eszrevettem, hogy bujik, lassan, meggondoltan..biztos megsajnalt, mert mar mondogattam, hogy az elo sem fog jonni.
Innen majd aztan hetente fotozom, ha fejlodnek, szetultetem, amikor mar olyan palanta nagysaguak.A videoban azt mondtak nagyon gyorsan no, ha jol erzi magat.Hat remelem joll erzik majd magukat es boldogga tesznek az ittletukkel...
Nagyon nagyon nagyon sokszor neveztek mimozanak..persze joggal, es en is bezarulok, ha megbantanak..
Ma mar azt vallom, jol erzem magam a kialakitott harmoniamban es nem engedem senkinek, hogy kibillentsen...ugy legyen:)