Wednesday, January 6, 2016

írhatnám...

... azt is, hogy minden a kekrol szol, meg a halaszle is...
Azzal kezdodott , hogy mi sokaig soha nem ettunk halaszlet karacsonykor, pulykat sem, mert az a Halaadas, ketszer egymas utan meg nem lenne jo.Sokaig karacsonyi kacsa volt, vagy disznotoros, vagy vegyes magyaros tal.Aztan nyitott a kozelunkben egy europai termekeket arulo uzlet, es karacsony elott elo pontyot kezdtek arulni.Perszehogyvettem, de nem volt finom.Tettem bele vegul halaszlekockat, meg izesitoket, paprika paradicsom, piros arany, semmi.Nem volt hal ize sem, meg semmilyen.Nem is ettuk meg.
Az iden karacsony elott egy hettel beneztem ismet  halugyben es meglattam ket nagyon szepen megtisztitott , gusztusos halat egeszben.Eldontottem, bar nem tudom mi a magyar megfeleloje, megveszem.A ponty ott volt, de iszonyodtam tole.Egy ferfi allt elottem, hatperszehogy a nagyobb halat megvette, amit en kineztem, amit mar fejben meg is vettem.Majdnem szoltam neki, hey miszter, ez az en halam:) na jo kiegyeztem a masikkal is.Hazajottem szaladtam leforditani a nevet, nem vagyok jartas halakkal a lazacon kivul keveset ismerek.Kiderult, hogy csukat vettem, meghozza vadvizit, nem tenyesztett...hurraa mondtam magamnak, nem is szoltam senkinek, a ferfira gondolok itt, mert kozosen egyeztunk meg, hogy nem lesz kudarc, nem kiserletezem a halaszlevel.A fejebol , farkabol es nehany szelet, alapot keszitettem, csak hagymat, paprikat vagtam ala, es egy paradicsomom is volt.Majd atpassziroztam, ebbe tettem a megmaradt felszetelt csukacskat.Kb 25 percig foztem, majd keves cayenne paprika meghintese utan batorsagot vettem es megkostoltam.En meg ilyen finom halaszlet eletemben nem ettem.Hurra mondtam megint, nyultam a telefonert es elhadartam a ferjemnek az egeszet.Alig varta, hogy hazajojjon, azonnal meg akarta kostolni.Addig kostolta, amig elfogyott..na jo, amugy sem volt valami sok.Az  uzletben elottem allo ferfi mondanom sem kell a bagyobbikat vitte el.Ezt is elmeseltem persze.A ferjem is fel volt haborodva, szerinte is az mar a  MI halunk volt:) megegyeztunk, hogy masnap is benezek es veszek karacsonyra is,meg rantani is a krumplisalatahoz.Nem volt.Egeszen karacsonyig minden nap beneztem, de nem volt tobbe.
Mint megtudtam ez vadvizes, eszakrol hozzak, es ha van is valakinek halaszengedelye, 6db-nal tobbet nem hozhat ki a korzetbol, ahol pecaznak.
Utana megkerestuk a neten eszakon, hozzank vagy a  nyaralohoz kozel milyen tavakban lehet fogni, ahogy kitavaszodik mar megyunk is..a ferjem szerint ha mindannyian megyunk, az egesz csalad, annyiszor 6 darab halat hozhatunk:D persze en akkor mar fetrengek a nevetestol, mert nalunk minden ilyen nagy tervekkel, hoditasokkal vegzodik.:)
Ma veletlenul, de tenyleg csak 2 sportszelet miatt neztem be..gyermekkorom egyetlen csokija amit soha nem untam meg.Nem hittem a  szememnek, ahogy setalok be, a holgy a halaspultnal eppen 2 csukat helyez el a jegen, szepen megpucolva egyben.Szo nelkul nyultam a telefonomert, hivtam a ferjem.- ha kitalalod mivel szemezek most, barmit kerhetsz tolem...nem tudta kitalalni, en meg nem arultam el, csak szepen hazajottem es keszitettem egy halaszlet, azzal vartam.A masikat lefagyasztottam.Igazan az lett volna jo, ha el tudom rejteni a szulinapjaig, de keptelen vagyok, azonnal meg kellett mutatnom..o is ilyen.

 /mas ...Ma elfogytak az oldalak a naplomban.Ujat kezdek reggel, vagy meg ma kesobb.
Amit most kezdek az a cime: Irj ugy, mintha senki nem olvasna..mondjuk a kezzel irott naplomat valoban senki nem olvassa, csak en, az elozoekben szoktam visszaolvasni neha.




 Pl az elsobe ezt irtam Worosmartytol: