Wednesday, March 4, 2015

a barátságról...

Van e a baratsagnak le nem irt szabalya? van e egyensulya? jellemzo e az erzelmi  rablas, az egyoldalu baratsag...sorakoznak a kerdeseim jo ideje(pontosan 42 napja), melyekbol ezek a talan leirhatoak.
Emberek jonnek az eletembe/tunkbe , velunk vannak egy ideig majd egeszen varatlanul, bejelentes nelkul odebb allnak.Mi meg csak nezunk utanuk elkepedve azon, hogy meg sem fordulnak, csak mennek, mintha soha kozunk sem lett volna egymashoz.
Aztan neha evekkel kesobb ujra feltunnek egy idore, de csak arra valo, hogy megerositsek az elso  viselkedesuk okozta traumat.Sokaig ugy kepzeltem a baratsag fontos jelzoje a fontossag, kinek milyen szinten vagyunk fontosak.Ra kellett jonnom az ember ugy mindenen tul, minden letezo, fellelheto kapcsolatot atvizsgalva, onmaganak a legfontosabb az eletben.Ha ez nincs meg, masnak soha nem lesz az, ha csak atmeneti idore sem.
Sokaig fajtak ezek a vesztesegek, de ugyanugy fajtak az erzelmi zsigerelesek , a nem oda-vissza egyforman hato megelesek is.Azt gondoltam csak en erzem igy, a merleg jegyu asztrologiai erzelmemmel, allando egyensulyra torekszem mindenben.
Ha en nem vagyok neki fontos, O nekem miert igen? leszoktam rola, probalok igazan arrol, hogy ne masok viselkedese tegyen kontrollba.Meddig valtozunk meg?rugunk fol szabalyokat, ki es ki nem mondott viselkedesi formakat?
Koltoi kerdesek, nincs ra valaszom, mar magamnak sem gyartok masok helyett.
Ami kivaltotta, egy kozel 15 eves "baratsag", bar igy utolag elemezve soha nem volt az, csak ugy csinaltunk, mintha baratok lettunk volna...a letspretend vagy make believe jatekot oviskorban sem igazan kedveltem, pedig ott helyenvalo volt...felnottkorban nem az.

A felnottkor oriasi luxusa, hogy magunk alakitjuk , iranyitjuk az eletunket, nehany "muszajtol" eltekintve aztan semmi nem kotelezo.

Persze a szavak ellenere kimondottan szomoru vagyok a vesztesegtol, meg akkor is ha csak ugy csinaltunk...