Sunday, April 21, 2019

Jó locsolkodást!

Ma reggel is esore ebredtunk,harmadik napja sirtak az angyalok.Feldmar egyik idezete jutott eszembe a batorsagrol, amit az idojarashoz hasonlit.Ha meg akarlak latogatni nem fogom lemondani, csak mert esik az eso, akkor veszek egy ernyot es ugy latogatlak meg.Valahogy igy szol.Vettem is az ernyom es haloingben lementem a kertbe, megsimogatttam a gyengeden rugyezo nehany bokrot, biztatast adva igy.Setaltam egy kort,Csili fontrol nezett,jott volna o is az eso ellenere is.
Kesobb varatlanul feloszlottak a felhok, az eso elallt,Eszembe jutott az ukran templom, bar a fiuk mondtak, hogy az ortodox husvet egy hettel kesobb lesz.Mindegy, a menesi lendulet mar bennem volt, meglatogattam kivulrol a templomokat, irhatnam azt is a gyermekkorom emlekeit.Fenyo Miklosrol olvastam, egy idoben rendszeresen kijott New Yorkba, odaallt a kozepiskola ele ahol par evet eltoltott es csak nezte, almodozott.Arrol,hogy milyen volt, milyen lehetett volna ha maradnak.Ugy tunik mi ilyen almodozosak vagyunk, idoutazok, hol vissza hol elore szaladunk.Keveset tartozkodunk a maban, a mat mindig multkent latogatjuk , vagy jovokent.


Csutortokon es penteken elkeszitettem mindent.A sutest, a fozest, a dekoraciot,az ajandekokat.Megrokonyodtem az ut masik oldalan nemreg nyilt kavezon, amikor penteken kinyitott.Egy multikulturalis  orszagban az unnepeid szemelyre szabottak.Neked kell kivonni onmagad a sodrasbol, eldonteni mi a fontos, fontos e.Ezt mind a gyermekkor alapkovei hatarozzak meg, amit a szulok, nagyszulok epitenek fol benned.Ugy kepzelem a fontossaga hatvanyozott, ha elveszited valamilyen formaban.Minden ami csak konnyen jon, adott, soha nem kap akkora tiszteletet mint amikor felig elveszett.Vallasunk resze a szabad valasztasi lehetoseg, a dontes joga nalunk van.
Itt a locsolkodast nem ismerik, a zsiroskenyeret sem.A holnapi nap mar nem unnep, csupan a bankok, hivatalok maradnak zarva de minden egyeb ujraindul.
Engem az iden is meg fognak locsolni..a vilagert sem hagynam ki:) es nagyon szomoru lennek, ha elmaradna.