Monday, May 28, 2018

a virágpénz..


Csili nagyon sokat segit a lelkem gyogyitasaban, nem lehet tagadni.Meg az elso ket napon is aterezte hogy most nem szabad semmit, csak ult banatosan.
Aztan magara talalt, bohockodik ezerrel, es okos..egymaga beul  a taskajaba, hozza a ruhajat ha huvos van, ha locsolni indulok unneplo koroket fut, ha tudna bukfencezne..ha fotozok beul a kozepebe, hogy ot ot fotozzam, haggyam  a ruhat masra, ..kisse atirva J. Attila utan szabadon..
Erdekes megallapitast nyertem magammal kapcsolatban, az ember onmaga fokmeroje elsokent, valtozott, fejlodott e, vagy csak az evek suhannak oly konyortelenul.
Amikor nagylany voltam , minden penzem ruhara koltottem..ha valasztas ele kenyszeritenek, inkabb szep ruha, mint mondjuk ennivalo:)persze nem egy fejlodo orszag ehinseges reszen eltem, tehat soha nem eheztem, de az  a sok mellozheto finomsag, ami napjaikban van, az mar akkor is kimaradt volna.


Kesobb felesegkent, fiatal anyukakent  inkabb szep ruha, mint valamilyen haztartasi gep, vagy mutyur:)Azt hiszem Bessenyei Ferenctol hallottam, az o nagymamaja egy kessel a kezeben, (meg a hagymat is a tenyereben vagta), csodas eteleket fozott..szoval mindig eszembe jutott, bar egy idoben nekem is volt mindenfele vagom, meg ilyen olyan gepem, de leszoktam a tobbsegrol.Mire eloveszem es majd utana tisztitom nemelyiket, addig otszor megcsinalom egy kessel, es en is vegig foztem mar nem csak nehany szakacskonyvunket de egyeb kulturaket is.


Napjainkban meg a szep ruhat viragokra csereltem:) ha nem is egesz evben, mert a kerteszkedes itt elegge limitalt, de a tavaszi , nyari honapokban szinte minden penzem viragra koltom.A ferjem is sokat segit benne, ha valamilyen alkalom van, ujabban ajandekkartya helyett viragpenzt kapok, hiszen tudja, hogy ugyis azt fogok venni:)
A viragok a lelkem taplalekai, van bennuk minden, vitamin, asvanyi anyagok, boldogsag hormonok, es szeretet is.Visszaadjak a torodest egy egy uj hajtassal, nyilo viraggal, illatukkal.Aztan elorehaladva tanuljuk meg mennyire fontos a belso apolasa is, mar kepesek vagyunk lemondani egy egy uj darabrol .Bar az is lehet csak en elem igy meg..a fontossagi sorrend fejlodeset a viragok javara.



*bleeding heart