Sunday, March 3, 2019

juharszirup...


A varronovel folytatott rovid de tartalmas parbeszed utan mar csak a mai napot vartam.Vannak kedvenc szavaim, ilyen  pl. a wanderlust-elvagyas, mehetnek...ilyen allapotban voltam, a vegen mar mindegy is hova csak mehessek.Reg nem nevezem vilagbolkimenoshangulatnak, az mar megtortent.
A szerdai vihar utan a pentek igazan szep volt, nehany kepet  kattintottam a parton, aztan szombaton rakezdett havazni ahogy igertek, akkor elbizonytalanodtam a masnapot illetoen.
Nem olyan volt, amilyennek kepzeltem, de jo volt.Ez a jo a kepzeletben, hogy soha nem lehet semmi olyan, de nem mindig rosszabb , nagyon sokszor jobb.
A varost miutan elhagytuk hoboritotta volt a videk, alomittas, elettelen.Meg az autopalya is igen neptelennek tunt.Kezdtem azt hinni nem lesz ott senki, de a parkolo aztan megvigasztalt, majdnem tele volt.
Az autopalyahoz kozel egy kisebb erdoben talalhato ez az orokseg, egy kis falu a 18-ik szazadbol, szetszortan hazak, epuletek, a kornak megfeleloen berendezve, az emberek is annak megfeleloen oltozve.Nagyon kedvesen meseltek , ontottak magukbol a tortenelmet.
Lattunk csappal felszerelt fakat, azt is ahogy regen keszult a juharszirup.Volt egy kornak megfelelo etterem, ahol reggelizni lehetett, csupa olyat, amihez szirup kell.Majd a masik oldalon ajandekbolt,  termeszetesen szirupvasar.Egy literes kiszerelesben vettem.De azon kivul volt szirupos keksz, nyaloka, vaj.szirupos izesitesu kave, amit bar nem kavezom de holnap meg fogom kostolni.

A vilag juharszirup keszletenek 70 % at Kanada adja.Haromfele fabol nyerik a nedvet, amibol aztan keszul, ezert kulonbozoek a szinek is .Erdekesseg hogy 40 gallon fabol neyert nedvbol a vegen 1 gallon szirup lesz.Nagyon sok egeszsegi hatasa van.
Egesz honapban vasarnaponkent tart a fesztival, a marciusi szunetben hetkoznap is.
Ugy erzem visszateros a hely, legkozelebb nyaron, amikor zoldbe borul minden.Szirup nelkul is szeretnem vegigsetalni azt a kort, elvarazsolodni,majd a vegen megallapitani, hogy jo ez a kor amiben elunk..meg akkor is, ha neha elvagyakozik az ember belole.











 *penteki parti fotok