Tuesday, March 19, 2019

üzenet a palackban..


Ma reggel feher volt az autom, az udvar, ejjel havazott..aztan napkozben gyorsan el is tunt es szep, kellemes ido lett.A napsugarak cirogatjak a jeges vizet, a levegot..kopogtat a tavasz..en mar varom.



/mas
Eppen husz eves ez a film(https://www.youtube.com/watch?v=jJQTGb9OJew), amit persze lattam mar akkor, amikor meg uj volt.Most olyan hangulatba kerultem,hogy ujra neztem, mert ugyan emlekeztem mirol szol,de csak foltokban, megfakultak a kockak.Mar nem tudtam mi fog kovetkezni, ki mit fog mondani ,csak azt,hogy Paul Newman nagyon jo volt benne.Aztan olyanom is van, amikor egy mondat miatt kepes vagyok ujra es ujra nezni valamit, mint most ..hianyzott az illata, azert jottem vissza..ez vagyok en, a kikoto, a part, a viz...ez  a mondat most nagyon betalalt, mert husz eve meg valoszinu a romantikus reszen ragadtam le, a szerelmes levelen elrejtve az uvegpalackban, minden no ilyenrol almodik, az is aki tagadja:)
Milyen csodalatos lehet annak az embernek az elete,aki ennyire tudja, meg tudja fogalmazni  16 evesen pontosan ki o,hova tartozik, hova valo.Sokan vagyunk ugy, mint en, akik utolag latjuk, sem elore sem kozben, csak visszatekintve.Azt tudom,hogy a termeszet, a termeszetesseg vonzott mindig.A laza, kisse kepzeletben hatradolt letforma.Azt hiszem a "szabalyos" eletmoddal osszefonva megkaptam itt.Vegulis valamit valamiert, nem igaz?:)
Sokaig Robert Redford volt a kedvenc ferfiszineszem..kulonosen a Tavol Afrikatol es az Ilyenek voltunk Hubble szerepeben, a feher garboban az ocean partjan...es persze a tengeresz egyenruhaban sem utolso..de nem csak a kulseje, a szineszi eloadasa, a beszed es a mimika szinkronja volt az,ami mindig elvarazsolt ha neztem.
Az utobbi idoben az elokelo helyezeset Kevin Costner vette at,majd' minden filmjet megneztem mar es ha az uzenet a palckban nem is a legnagyobb alakitasa de megis jo.Nagyon sok gondolkodnivalot adott az elkovetkezo napokra. Sokan utaljak a befejezest, ami engem is sokkolt..de ha azt nezem ,hogy Tereza a levelbol valaszt kap, megtudja mit es hogy gondolt felole,egyfele megnyugvas..ha egyutt elnek es idonkent felszinre tor a mult az elso feleseggel,sokkal fajdalmasabb,mint igy lezarni.Tudva azt.hogy kepes volt eletrekelteni egy halottnak hitt erzest nem csak a masik serult emberben, a ferfiban, de onmagaban is.