Tuesday, January 29, 2019

banános kenyér...


Meg nem is  meseltem a kenyersutomrol,amit karacsonyra kaptam.Szerencsere  kaptam mast is,mert oszinten bevallom engem meg mindig nem izgatnak fel ilyen haztartasigepek.Egy szep ruha meg mindig elobb levesz a labamrol:)
Tudom,hogy mar reg megjelent a haztartasokban, a noveremnel is minimum 10 eve lattam ,de nem is ez az erdekes,az hogy most akkor nekem is van.Azota nem veszunk pekarut,kulon pekseget nyitottam a la Agnes neven, es kozel, a konyhankban:)Mar nincs az az illuzio sem,hogy leballagunk a sarokra hajnalban almosan egy finom croissantert kaveval...az illat hajnalban elindul be a haloszobakba , ebreszti a lakoit.


Kivancsi voltam  bananos kenyeret milyen sutni benne.Volt 3 nagyon erett banan es en nem szeretem kidobni, igy mar turmixnak sem, szoval ha nem is mindig de ekkor szoktam bananos kenyeret sutni.Jol sikerult kulsoleg is, az ize is.B. rabeszelt kostoljam meg mogyorovajjal..tenyleg finom ugy.
Aztan ahol a receptet neztem, alul lehoztak a bananos kenyer tortenetet..jo volt olvasni,hogy en a tortenettol fuggetlenul ugyanazert okbol sutom, ahogy anno azt kitalaltak.Valamikor a nagy gazdasagi valsag idejen, amerikaban , akkor jelent meg a sutopor is, igy  szuletett meg a bananos kenyer a haztartasokban. Alma is sok van itthon, szoval lett almas-fahejas is.Neha csak dagasztasra hasznalom a gepet, olyankor cipot formalok,  majd megsutom a sutoben..aztan francia hagymalevessel toltom meg..ez kb 2 hete keszult.


A tel folytatodik felenk, ma reggelre kb egy labnyi ho esett,idovel kisutott a Nap talan  csak azert,hogy nehany  ora mulva ujbol elbujjon es havazzon orulten.Hazafele is havazott, amint a kep is mutatja.Ma ejjel lehulunk olyan -23 fokra.

A benzin rekord alacsony aron van , 96 cent 1 liter, megorokitettem valamiert.